Hur sent dammsuger och tvättar ni?

Alexandra_W

Trådstartare
Hur sent tycker ni som bor i lägenhet att det är okej att dammsuga? Köra tvättmaskin (centrifugering)?

Motivera gärna :)
 
Jag hor aldrig grannarna dammsuga eller tvatta, daremot bor jag ju i delad lagenhet och hade val varit oimponerad om nagon dammsugit efter klockan 9
 
Hur sent tycker ni som bor i lägenhet att det är okej att dammsuga? Köra tvättmaskin (centrifugering)?

Motivera gärna :)
Beror väl på hur lyhört det är, här har grannen tvättat efter 23, hörs knappt och inget som stör mig, jag har dammsugit mitt i natten själv, dock händer det ej upprepade gånger, har hänt jag spillt något som måste dammsugas upp, tack och lov är det inte så lyhört här, mer än om grannarna har en vild fest med väldigt hög musik, men vanliga allmänna ljud hörs knapp, tack och lov.
 
Här har föreningen 22-07 som tysta timmar, helger tror jag det är 19-07.
Tvättstugan är 19 senaste tid för tvätt (antar att det är satt med anledning av centrifugering).

Det är tider vi håller oss till. Men en snabbis med dammsugaren kan jag göra senare, men det är en liten tyst rackare, och enbart i nödfall. Att dra fram en stor med sladd och dra runt i lägenheten över trösklar skulle jag aldrig göra efter "tystnad".
 
Jag brukar dammsuga när det är ljust ute pga praktiskt att se ordentligt.
Tvättat vid 20 kanske som senast.
Är inte lyhört här och hör aldrig mina grannar.
 
Att jag frågar är för jag själv har jävliht svårt avgöra. Jag upplever det inte som särskilt lyhört men kan höra någon klinka gitarr, ibland musik och ibland någons TV. Men hörde tex aldrig förra grannens barn eller hund.

Jag försöker inte dammsuga eller centrifugera efter kl 20. Men det är väldigt bökigt. Tvätta är väl okej. Har tyst nattläge på maskinen så den väntar med centrifugering tills man säger till den (så kan jag göra det på morgonen), eller så kan jag tidsstyra den även om jag inte gillar tvätta när jag inte är hemma. Dammsuga däremot är supersvårt hinna i veckorna innan kl 20. Har en robot men behöver ju dras av med vanliga dammsugaren med.

Tvättstugan slutar sista tiden kl 22 men den ligger ju i källaren.
 
Kört tvättmasikn nattetid har jag gjort många gånger. Men då har jag också bott i lägenheter som varit synnerligen väl ljudisolerade.

Hade aldrig gjort det i avkommans första lägenhet där man hörde när grannen harklade sig.....
 
Hör aldrig mina grannar tvätta. Tvättar själv så det är klart till 22 senast men han även tvättat nattetid någon gång vid magsjuka.

Dammsuga gör jag när det är ljust av praktiska själv men skulle nog kumma göra det till senast 22 vid behov. Grannen ovanför dammsuger på torsdag förmiddag så störs inte av något ljud där heller.
 
Fram till 23 typ. Men huset är rätt nytt och sjukt välisolerat. Har aldrig hört våra grannar och vi har bott här sen huset var klart (2016). Skulle säkert kunna dammsuga mitt i natten utan problem. Enda ljud som fortplantas här är när någon borrar.
 
Har nog hänt att jag tvättat/dammsugit/diskmaskinat klart till typ 23 nån enstaka kväll. Annars är jag normalt ganska tyst efter 21 skulle jag vilja påstå, mest för att jag vill gå och lägga mig när jag är trött och inte behöva vänta på att hänga tvätt.
 
Här är lyhört. Jag dammsuger aldrig efter 20 och tvättar i gemensamt utrymme.

Grannen har däremot tvättmaskin i lägenheten och tvättar gärna runt 23.30 på vardagarna. Ofta dagligen och jag tycker inte att det är okej! :(
Senast 21 skulle jag säga i så lyhörda lägenheter som vi har. Vårt sovrum ligger bredvid grannens badrum. Inte så kul....
 
Jag sover oftast efter 21 så det är extremt ovanligt att jag städar eller tvättar sent. Det har dock hänt, då har jag inte ens reflekterat över att det kanske stör..
Men jag vet inte. Förmodligen stör det isf mer när jag kollar på film och hemmabiosystemet gör att hela lägenheten vibrerar :laugh:
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Ponylove
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 157
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Köpte en sladdlös dammsugare för drygt två år sen..Den är numera helt värdelös och släpper ut lika mycket som den suger upp. Kan...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: snorp
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
614
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp