Hur ser det ut i din garderob?

Jillybean

Trådstartare
Det är tvättdag idag och jag tog precis upp ett lass rent att lägga undan. Vi har otroligt snålt om garderober här, 2 på 4 personer och alla utom maken har en byrå i var. Tonåringen använder överslafen på våningssängen som garderob/byrå, lilltjejens byrå håller hon sälv ganska bra ordning på, gubben har det mesta av sitt på en hylla bredvid min garderob (den har en stång på undersidan där skjortor och byxor hänger) men MIN garderob.... :crazy: Den är knappa 2 m bred med 4 hyllor och 2 stänger. Och där huserar utöver mina kläder och skor: julprydnader, en gitarr, ett hagelgevär, fotoalbum, minnessaker från när barnen var små, gamla handväskor och div annat. :o :angel:

Hur ser det ut i din garderob? Samma kaos som min eller är allt prydligt vikt eller upphängt och färgkoordinerat?
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

jag bor ensam i en liten etta, har 3 garderober (standardbredd) med stång och 2 trådbackar i varje + en byrå.

I byrån används bara 2 lådor till kläder. i En stoppar jag in alla underkläder, använder lite förvaringslådor från ikea för att skilja trosor, strumpor och bh åt. även badkläder och strumpbyxor går in där.
i andra lådan har jag en del tjocktröjor och pyjamasar.

Jag har en garderob som enbart är till skor, väskor och jackor. (Samt en plastback med vantar och halsdukar nu i vintertid). Försökerhålla någorlunda ordnat, men åtminstone väskor/vantar/halsdukartenderar att drälla rätt rejält.

En garderob innehåller badlakan/handdukar (trådbackarna) och sen har jag satt upp mer förvaring från ikea, dvs. som "hyllor" i tyg som manhänger på garderobsstången. Där har jag fler tröjor, alla byxor prydligt hopvikta, samt småsker som bälten, lite ridstrumpor och annat.

Sista garderoben innehåller stallkläderna (trådbackarna),ett hyllplan med hopvikta tröjor (främst stalltröjor och träningströjor) och så upphängt är de flesta toppar, linnen, klänningar etc.

Några"udda" saker smyger sig in också, som en strykbräda, en videokamera och en spegel, annars ganska städat och ordnat :)
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

I min garderob är det snyggt mellan varven,tyvärr är det dåligt med utrymme,så jag kan inte hänga något,så det blir lite rörigt ibland:eek:

Sambons garderob är väldigt snygg och prydlig!

Sen har vi 18åriga dottern..Som har 2 garderober i sitt rum,där ser det ut som stormen Gudrun dragit 17 varv!
Hon har även en fåtölj som garderob..Sitta kan man göra på golvet eller i den obäddade sängen..

Linneskåpet,försöker jag också hålla ordning i,men ven det skulle behöva vara lite större!

Stallkläder förvaras i ett skåp i trappan,nere i källaren!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

det beror på vilken garderob man tittar in i:angel:
Linneskåpen nästintill perfekt ordning, klädkamrarna numer ganska bra ordning och de vanliga garderoberna OK.
Får man ha hagelbössan i garderoben, hemma där jag bor måste den vara inlåst
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Våra garderober är ganska välstädade och ordnade. Vi har väldigt gott om dem, så det finns en garderob för fiskeprylar, en för filtar, kuddar och täcken, en för vinterkläder, en för våra "leksaker, vi har 2 var för vanliga kläder, någon för julgrejor och gardiner och sånt...osvosv......
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

För en gång skull kan jag säga att jag har ordning i mina egna garderober. (Resten av familjens tar jag inget ansvar för.) Hade nämligen storrensning där för några veckor sedan och packade 2 sopsäckar fulla med kläder. Har separata backar för trosor, bh, strumpor, tjockstrumpor, underställ osv. Har tröjor på en hylla, t-shirts på nästa hylla osv. En garderob är för vardagskläder och en har jag "snygg" kläder i.
Jag har TRE garderober för mig själv!!!!
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Nja, får och får :angel: Men vi bor ensligt till, maken jobbar natt och alla andra vapen är inlåsta i vapenskåpet.
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Jag har ett eget dressingroom!!! :banana: Är i princip avundsjuk på mig själv! ;)

Det är inte jättestort - men jättepraktiskt tycker jag för man får så bra överblick över kläderna. I detta rum har jag mina jobbkläder. (D v s kavajer, kjolar, kostymbyxor och sådant.)

I sovrummet har jag en byrå med underkläder samt två garderober, en smal med stång samt en med hyllor och i dessa har jag det som inte är jobbkläder. I garderoben med hyllor har vi också satt in två fina grunda lådor i trä, med en massa små fack. Från Ikea. I dessa har jag skärp och scarves.

Sedan har jag en garderob i ett annat rum för "icke säsongskläder" som jag inte vill trycka ihop i en låda. (Har några lådor för sådana kläder i källaren också.)

Om någon missat det så: Ja, jag älskar kläder!!!

Försöker hålla efter och rensa ut med jämna mellanrum så att det inte blir för fullt. Samt alltså hänga/lägga undan sommarkläderna på vintern och tvärt om.
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Ibland är det vikt.

Och ibland inte.

Det beror på energinivå när jag tvättar, jag tvättar en månad i taget ungefär (japp, mkt underkläder och t-shirts har jag...)
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Har en byrå med under- och myskläder, sen har jag två stora garderober, en med fackindelning och en med galgar. Sen har jag ett stort skåp där jag har skor. Försöker ha bra ordning och sortera kortärmat, långärmat, ylle, byxor, jeans osv i facken. På galgar hänger mest skjortor, kavajer, klänningar och jackor. Däremot så blir tshirtsfacken lite röriga bland :p

Icke-säsongkläder har jag ute hos mina föräldrar och byter när det är dags.

Sängkläder och handdukar har jag i lådor under sängen.
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Jag bor i en etta.
Har en klädgaderob. Där ligger alla kläder i två berg på varsin hylla, längst ner ligger alla skor och väskor i en salig röra.

Har en gaderob till, där finns sängkläder och annat tyg (gardiner, handukar osv) staplat på en hylla och på resten av hyllorna råder perfekt ordning, där har jag verktyg och bra att ha saker, camping och hundsaker och en hylla för kastruller och porslin som inte får plats i köket. Ovanpå skåpen finns det flera kartonger med saker från tex pappas dödsbo och annat som jag inte vågar ha nere i källaren men inte kan ha framme.

I köket har jag ett halvskåp med dubbeldörr ovanför spisen där finns min mat och porslin. Har ett litet skåp brevid där pv har sina snacks och mellanmål. Sen har jag ett litet skåp under spisen där jag har kastruller, bunkar och kryddor. Med andra ord finns det extremt lite förvaringsutrymme inbyggt i lägenheten.

Jag har satt in en byrå som jag har tvn på och där jag har underkläder, pv har sina kläder där, foton och annat småplock. Min säng består av två gaderober varav ena är tillgänglig där förvarar jag extra filtar, kuddar och sådant.

Jo jag har ett skåp under diskbänken, där finns sophinken, hundfodret, pantbukar och krukor+jord och lite rengörningsgrejor.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Jag har två hela garderober där kläder, skor, väskor och smycken samsas. Sen har jag en byrå där två lådor går till linnen och en till underkläder, och två lådor i en annan garderob där träningskläder och vardagströjor ligger. Men jag behöver MER plats :angel: Det vore en dröm att ha ett dressingroom :love:

Dessvärre är det inte alltid så stor ordning bland mina kläder. Jobbar man i en klädaffär orkar man bara inte fortsätta städa och vika kläder när man kommer hem.

En gång var jag faktiskt så pass amibitös att jag tog kort på min garderob när den var nystädad :D
Garderob2.jpg

Garderob1.jpg

"Fin"skorna förvara jag numer såhär:
skor.jpg


Men sen dess har en hel del kläder förpassats till källaren och fått ge plats till nya, finare kläder ;)
Just nu är alla mina klädförvaring en smärre katastrof. Måste verkligen städa där nån gång :crazy:
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00095376
Ikea :love:

Själv har jag fn mina kläder i en garderob i källaren... inknölade. Men vi går mot bättre tider för jag håller på att måla min nybyggda walk-in-closet (skryt:D). Där kommer jag få plats med hyllor, häng, backar och en byrå... Jippie!
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Kaos och oordning, i alla fall en stund till. I dag skall jag nämligen röja. Jag har två garderober, inte särskilt mycket kläder men är duktig på att stöka till det ändå. Ett par gånger om året åker allt ut, hyllor och lådor torkas ur och så hoppas jag att mitt nya ordningssamma jag skall ta över...

En trappa upp har vi det omvända. Tonårsdotterns rum kan se ut som ett katastrofområde, sen kliver man in i hennes lilla klädkammare och tror man hamnat i en annan värld. Samma sorts galgar, byxor, klänningar, tröjor för sig, alla linnen och t-shirts hopvikta i färgordning och så har hon tagit några snygga svarta kartonger där hon lagt sina underkläder - också där i typ- och färgordning. Hon är enormt noga med ordningen där.
Går textilprogrammet på gymnasiet också, så där finns förstås ett intresse från grunden.
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Jag bor ensam och har 8 garderober:D

Allt som är i garderoberna är snyggt ihopvikt och lagt i högar, annars ligger det slängt på stolar.
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Jag har fem garderober + ett linneskåp helt för mig själv. Jag försöker hålla ordning och det är fint i garderoberna men jag lyckas sprida mycket kläder på golvet i sovrummet.
 
Sv: Hur ser det ut i din garderob?

Vad är det för fiffiga skohyllor du har??? Så smart att ha dem på höjden så där! :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp