Hur ser en slimmad utställningsgolden ut?

Fast det beror ju på domare också. Cardigans kan i mitt tycke hållas i lite väl högt hull av många (jag är själv skyldig då Nessie var bäl trind en period) men har nu varit med om att höra att det påpekats på mer än en utställning/ext bedömning när hundarna är för tjocka. Sånt ger mig hopp!
Syrran håller Qila slimmad och hon har gått riktigt bra på utställning för det mesta, hullet är en faktor av många på utställning och det olika vad domare önskar men det gläder mig att vissa börjat påpeka när hunden är fet.
 
Nar jag hade min mycket slimmade Rottweiler Miss Mandy i Sverige blev jag overtygad av en kompis att stalla ut henne. Det var en annan kompis som tog in henne i ringen da jag inte hade nagon som helst aning om hur det gick till, jag hade inte els sett en utsallning innan. Det var 37 hundar och Miss Mandy kom in som nummer 6 ... Nar dommaren tryckte henne pa ryggen sjonk hon ner (gav efter pa tryck ... precis som jag lart henne:grin:) Dommaren kom tillbaka till henne och forsokte 3 olika ganger innan hon gav upp och skickade ut henne ur ringen.
Det var en Dansk dommare som uppenbarligen tyckte valdigt mycket om min hund's utseende ... trots att hon var smal (men dommaren sa att hon var "mycket atletisk") Det var en mycket varm dag och Mandy kunde springa hur lange som helst i den varmen ... trots den svarta palsen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 807
Senast: LaMagia
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp