Hur ser en slimmad utställningsgolden ut?

TaxLady

Trådstartare
Som rubriken lyder. Är det någon som har en slimmad utställningsgolden och vill dela en bild? Tycker man antingen ser jaktgoldens eller överviktiga utställningsgolden, så jag blir nyfiken på hur en slimmad utställningsgolden faktiskt ser ut. Inte för att jag ska skaffa en själv, utan bara av nyfikenhet :) Och ni som har en slimmad utställningsgolden och har ställt ut, hur har det gått?
 
Vet inte om min kan kallas slimmad, men hon har normalt hull enligt veterinären. Jag ställer inte ut, och hon har kastatpäls med mycket underull, men så här ser hon ut.
20211113_105919.jpg
 
Här är min grabb. Väger va 33 kg, men är jämförelsevis smärt för att vara showlinjer. Men han har väldigt stor arbetslust och kräver en del motion och aktivering för att vara nöjd med vardagen
 

Bifogade filer

  • 20211030_164012.jpg
    20211030_164012.jpg
    450,5 KB · Visningar: 267
Så kul att se alla era fina bilder och att det faktiskt finns slimmade utställningsgoldens! :love: Rent utseendemässigt, är det endast "grovheten" i kroppen och pälsmängden som skiljer dem från jaktgoldens? Blir nyfiken då jag ibland ser riktigt snygga goldens som jag tycker ser ut som jaktgoldens, men utan att fråga ägarna så vet jag ju inte om de faktiskt är det :p Det jag undrar är alltså om en utställningsgolden kan de ut som en jaktgolden.
 
Åh riktigt fin! :love: Har de ställt ut henne något och hur har det gått isåfall? Är nyfiken på om dessa betydligt mer sunda hundar kan utmärka sig i utställningsringen.
Hon är bara utställd som valp. Hon skulle inte ha någon som helst chans i utställningsringen så som hon ser ut idag :p
 
Här är min grabb. Väger va 33 kg, men är jämförelsevis smärt för att vara showlinjer. Men han har väldigt stor arbetslust och kräver en del motion och aktivering för att vara nöjd med vardagen
En sådan golden skulle jag kunna tänka mig faktiskt. Har oerhört svårt för den andra varianten (förlåt alla).
 
Ja. Det är så jag vill ha dem. Dock svårare att hitta i showlinjerna, vilket för mig är svårt att förstå. För snygga är dom 😉

Har i USA har goldens den fargen. Jag ansag att goldens skulle se ut som var gamla tjej och vara riktigt ljusa. Dom om min forvaning nar jag tavlade lydnad pa AKC och alla golden var ... (WHAT? golden fargade:eek:) Personligen foredrar jag fortfarande de ljusa ... men det kanske ar mest for att jag minns de har tva sa val:love:

Hon var den basta hunden i varlden och de har tva brukade sova tillsammans under bordet. I dag inser jag att hon var overviktig, :o inte alls sa valtranad som jag tyckte da, men sa fantastisk :heart
Scan 39.jpeg
 
Hon är bara utställd som valp. Hon skulle inte ha någon som helst chans i utställningsringen så som hon ser ut idag :p
Så himla tråkigt att det är så. Tror du att hon skulle få ett very good eller bara good? Har ingen koll på just Golden inom utställning, mer än alla dem som jag sett som det gått bra för är överviktiga och blir andfådda av några varv i ringen ..
 
Så himla tråkigt att det är så. Tror du att hon skulle få ett very good eller bara good? Har ingen koll på just Golden inom utställning, mer än alla dem som jag sett som det gått bra för är överviktiga och blir andfådda av några varv i ringen ..
Tillägg; det vore kul att läsa domarkritiken för en sådan labbe eller jaktlabbe och se vad i rasstandarden det är som de tycker inte är korrekt på hunden.
 
Så himla tråkigt att det är så. Tror du att hon skulle få ett very good eller bara good? Har ingen koll på just Golden inom utställning, mer än alla dem som jag sett som det gått bra för är överviktiga och blir andfådda av några varv i ringen ..
Good, eller kanske sufficient om det är en sträng domare. Kanske very good om det är ”snäll” domare. Kan variera mycket beroende på domare.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 083
Senast: Sedna
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
548
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp