Hur ser ni på barn och tävlande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ser ni på barn och tävlande?

Jag håller med!Det ska ju vara barnens mål å inte föräldrarnas.Sedan håller jag även med Snuffsan i att man inte går å köper en 100 000 kronors ponny till ett barn som inte har några större mål, såna ponnyer brukar ju inte vara helt lugna heller utan kräver sin ryttare så vill man bara lunka i skogen är det snarare slöseri. :)
 
Sv: Hur ser ni på barn och tävlande?

Inte för att det hör hit - men en häst eller ponny som bara blir starkare och starkare behöver inte ett skarpare bett - den behöver grundridas. I övrigt håller med dig

Över huvudtaget tror jag att tålamodet är en bristvara hos både ponnyungar och föräldrar när de får problem med sina ponnysar. Om de nu har köpt en tävlingsponny och har tävlingsambitioner så är det orättvist mot både unge och ponny att kräva resultat alltför fort. Den risken är större ju "färdigare" ponny man har köpt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 080
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta varit uppe förut i egen tråd, men jag satt och funderade på det där med att posta bilder på barn på sociala...
2
Svar
33
· Visningar
4 060
Senast: Voeux
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 274
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp