Bukefalos 28 år!

Hur ser vi på prickigt?

mandalaki

Trådstartare
Jag har kläder som är enfärgade, randiga, rutiga eller blommiga. Däremot har jag inget prickigt. Jag tror mig inte ha haft prickigt sedan ett par hängsleshorts med volanger (det ni!:up:) som fyraåring, dem har jag sett på bild.

Jag vet däremot inte varför jag undviker prickigt. Vad vibbar det? Är det amerikansk hemmafru på 50-talet och är det därför jag spyr lite av det? Är det något annat? Vad är det för er?
 
Jag älskar prickigt! Jag gillar ju å andra sidan 50-tals klänningar, kjolar och blusar, men har även prickiga tröjor, prickiga strumpor, prickiga hårband etc etc. Dottern har också fått en hel del prickigt och än så länge är hon för liten för att ha några synpunkter ;) Får ofta komplimanger för prickarna :)
 
Jag har ingen speciell relation till prickigt. Har en mörkblå klänning med vita prickar på som jag verkligen tycker om.

När jag var på bröllopsfest häromsistens var det många som hade prickigt på sig, så pass många att det blev ett oerhört effektfullt foto i det uppriggade fotobåset. :D
 
Jag tycker det är fint, men när jag nån gång dristat mig att köpa ett prickigt plagg, så trivs jag inte i det :/ Så det får nog fortsätta vara fint på andra, så väljer jag andra mönster :)
 
Jag älskar prickiga kläder!! Men inte i vilka färger som helst. Det ska vara vita, svarta eller mörkblå prickar. På en botten av samma tre färger. Eller ja, prickarna och botten ska ju inte ha samma färg men de tre färgerna ska det vara.
 
Jag är DEFINITIVT inte tilltalad av 50-talskläder.
Men prickigt har jag inte sett på något annat sätt än andra mönster.

För ögonblicket äger jag en ärmlös blus i ärtgrönt med mörka glesa prickar. HM tror jag?
 
Min favorit klanning ar marin bla med vita prickar och just nu har jag en svart top med vita prickar pa mig. :D Jag har ocksa en prickig blus ... Da jag gillar de prickiga plagg jag har tittar jag garna pa annat som ar prickigt och blir glad da jag ser andra i snygga prickiga klader.:)
 
Usch nej, prickigt är verkligen inte min grej. Det är väldigt snyggt på 50-talskläder och barn, men eftersom jag varken klär mig i 50-talsstil eller är ett barn så går det bort!

När jag tänker efter så sist jag hade ett prickigt plagg var det just på en fest med 50-talstema.
 
Jag tycker inte alls om prickigt, det är fult. Jag har en prickig baddräkt som jag använder endast och enbart för att jag fick den och för att jag är för snål för att köpa ny. Men jag ser inte klok ut, tjock med prickar på är inte vackert!
 
Jag har kläder som är enfärgade, randiga, rutiga eller blommiga. Däremot har jag inget prickigt. Jag tror mig inte ha haft prickigt sedan ett par hängsleshorts med volanger (det ni!:up:) som fyraåring, dem har jag sett på bild.

Jag vet däremot inte varför jag undviker prickigt. Vad vibbar det? Är det amerikansk hemmafru på 50-talet och är det därför jag spyr lite av det? Är det något annat? Vad är det för er?

Prickigt känns väldigt rockabilly för mig. Ingenting jag har något emot dock!

Jag har inte så mycket prickigt när jag tänker efter. En klänning med svart liv och vita prickar på kjolen, det är nog bara det. Min plånbok är också prickig och jag vill minnas att jag har ett prickigt diadem.

PS: Gällande shortsen - POIDH.
 
Jag har inget emot prickigt, just. Jag har bl a en prickig klänning jag gillar. Däremot, om jag tittar i garderoben så är det inte jättemånga plagg som är mönstrade överhuvudtaget. Jag verkar vara rätt enfärgad.

När jag tänker efter är jag inte så förtjust i SMÅ mönster. Särskilt småblommigt går bort. Däremot gillar jag stormönstrat, alltså storblommigt, blockrandigt osv.
 
Jag är inte förtjust i prickigt, tycker det påminner om rockabilly och det är inte min grej.

Har en prickig klänning men använder den inte alls ofta, svårt att säga om det är pga prickarna dock:D Ju större prickar desto värre tycker jag!
 
Här är min senaste favorit som flyttade in i garderoben nyss
189420370_77bea749-5639-4c6a-a70d-620b9ac17af4.jpg
 
Tack för alla svar!

Många tänker alltså också 50-tal och rockabilly (fast jag tänker hemmafru också).

@Fraggel_Tess Den där är du säker jättefin i! Men jag skulle se ut som en prickig elefant.

@Tassetass Det måste helt klart ha blivit en kul bild!

@Enya - prickig bikini! Det har jag haft utan problem, kanske t o m mer än en. Undrar varför jag inte undviker prickar just där :confused:

@Anna Jag knäcker förstås inte dina bokstäver ;)
 
Jag älskar prickigt!
Framförallt i färgerna marinblått, klarblått, vitt och svart. Prickarna ska vara vita (om plagget är mörkt) eller svarta (om plagget är ljust) och inte för stora. Så fräscht och fint!
 
Jag har, måste jag förresten tillägga, inget emot prickigt på andra. Det är bara för min egen del det inte funkar.

Just marinblått och vitt som du nämner @_Charlotte_ anses ju vara just fräscht fint. Själv skulle jag känna mig som en tant som försökt klä ut sig till bebis.
 
Prickigt känns väldigt rockabilly för mig.
Exakt samma här. Eller popflicka. Jag tror att jag fick nog av både prickigt och randigt när jag var 13-15, lyssnade på all usel falsksjungande svensk indiepop som gick att hitta och såg ut som en vandrande cirkus.

Jag äger inte ett enda prickigt (eller för den delen randigt) plagg. Dels på grund av nämnda associationer men dels också för att jag faktiskt inte passar i det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 484
Senast: Calmiche
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 439
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 974
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 413
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp