hur sitter detta hackamore?

Z

zana

Kedjan under hakan och skänklarna framår... jag är trög, jag fattar inte vad du menar. :confused:

M

Mina

menar att översta delen - den man sätter sidostyckena i - går mot kindbenen... får inte sidostyckena att sitta som de ska, de dras lixom framåt och det bidrar till att metallen ligger mot och trycker. Förstår ni? :)

M

Moniq

Har du satt den för högt upp kanske? eller möjligtvis spänt kedjan för löst så övre delen på skänkeln vrids fram för långt när du tar i tygeln. - Bara gissningar....

troligen har du spännt för löst och så ska du inte rida så att skänklarna är spända hela tiden på hacket.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 590
Senast: Septicemia
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
587
Senast: ufot
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 292
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 378
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar