Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

fiaskurken

Trådstartare
Vill inte måttbeställa... Antar att jag har rätt kraftiga vader :crazy: Om man nu har ca 45 cm runt vaden på bredaste stället, vad finns att köpa?? Har sett att Carlskrona har extra vida skaft, 43 cm som mest. Hur gör alla andra människor som är lite mulliga? Det är ju inte bara pinnsmala människor som rider :confused:
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Tror ni att man skulle kunna klämma på sig ett par 43 cm Carlskrona? :o Kanske blir hemskrt veckigt och obekvämt :crazy:
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

levad har 44 i sitt standardsortiment. Sen kan man lästa ut dem 2 cm.
Beroende på vilken fotstorlek du har finns de för 2995-
Vill man ha bredare skaft får man beställa. kostar inget extra, men kan ta lite tid.
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Kan man få tag i stövlar där som är på ett ungefär 38-39 cm höga och 39-40 cm breda över vaden? :confused:

och JA, jag har korta,tjocka korvar till ben! :crazy:

Jobbigt då jag har bara mellan 35-37 i fotstorlek oxå.. :cry:
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Finns det någon hemsida där de har bilder på dessa stövlar?
Finns de i långa storlekar med? jag behöver ca 45-46 cm runt vaden, 52 höga och storlek 42... Sist jag letade stövlar skulle det kosta mig 5500:- (ett par måttbeställda Sergio Grasso...) och det ville jag väl inte lägga ut just än... Har inte börjat tävla än med min unghäst utan ville mest bara ha ett par snygga stövlar...
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Har själv ganska stora vader och små fötter, har ett par Carlskrona!! Och älskar dem såå mycket!!! Lycka till!
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Mountain Horse har ju ett par modeller som brukar passa människor med snygga (kraftiga) vader. Jag har själv ett par High Rider som sitter perfekt, och jag har samma vadmått som du.

Sen har jag hittat stövlar här som verkar lite intressanta om man kikar på måttabellen. Dress ridstövel, kostar 1685 kr. De har ju elastik i skaftet också, alltid trevligt.
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

de finns i strl 36-44 (fotstorlek) och från 45-51 cm i höjd i standardsortimentet. annars får man som sagt beställa.
De ser ut precis som könings. vanliga klassiska stövlar utan snörning eller dragkedja
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Jag köpte Cavallo med snörning, har st 35, höjd 47 och 46 runt vaderna.(Jag har bara extra stora vader). Tror att Sarm Hippique har dem storlekarna också, utan att man ska behöva att måttbeställa. Königs vet jag ska ha dem storlekarna också.
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Tack för svar! Har ni några hemsidor/ återförsäljare att ge mig? :)
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Hej!
Välkommen i klubben, jag har hemskt tjocka ben!
"tyvärr" är det mest muskler, så det går inte att träna bort..
Vet inte varför jag kunnat bygga sånna muskler, troligen alla pass i skogen med innebandby fysen =P =/

men men, jag har ett par relective(tror dom heter så) men jag har iaf stl L (i vad stl) och stl 40 i skon..
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Ja jag har adresser till dem som säljer stövlarna - men vill inte skriva ut det här (reklam). Har adresser till både svenska butiker och i utlandet. Ta kontakt om ni vill veta mer så ska vi nog få löst det här problemet med våra tjocka vader ;)
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

hehe aa!
Jag ska dock inte köpa några nya just nu.. men jag skyndar på slitaget på mina nuvarande ;).
Pappa brukar vara ganska givmild när det gäller bra ridstövlar, för det är hans område!
Han går runt i affären och bedömmer lädret och sånt :D.
haha.. han tror att han kan.. men det viktigaste är endå att det är han som har plånboken!
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

Hehe, klart det om han betalar så kan han få lov till att gå runt och bedömma lädret :D , då känns det säkert som om han har gjort ett super köp efteråt :)
 
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

*raderat-'
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur sjutton får man tag på ett par stövlar som passar?

jag har ett par splitternya, svarta mountainhorse stövlar med KORTA,VIDA skaft som tyvärr är för stora i foten för mig...

bara att pm'a! :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har ärvt min mammas kraftiga vader och letar mig sönder och samman efter stövlar som skulle kunna passa. Hade ju tänkt måttbeställa...
Svar
19
· Visningar
1 850
Senast: Fantur
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp