Hur ska en orka? (Sjuk hund)

20231002_113847.jpg


Så dyker det hux flux upp en blödning och genast är pulsen 180. Inte ens veterinären förstår riktigt varför men tycker att de ser ut som ett blåmärke. Jag ska andas och hålla koll.
 
Visa bifogad fil 129206

Så dyker det hux flux upp en blödning och genast är pulsen 180. Inte ens veterinären förstår riktigt varför men tycker att de ser ut som ett blåmärke. Jag ska andas och hålla koll.
Hade inte brytt mig alls för ett blåmärke. Kan vara något som nypt åt eller suttit där under operationen (en EKG-klämma till exempel), eller efter en injektion typ lokalbedövning.
 
Hade inte brytt mig alls för ett blåmärke. Kan vara något som nypt åt eller suttit där under operationen (en EKG-klämma till exempel), eller efter en injektion typ lokalbedövning.
Tack. ❤️ Veterinären tyckte inte heller jag behövde oroa mig, men de har inte haft någon klämma där eller spruta. Så de var lika fundersamma som mig angående hur det uppkommit. Kan vara något hon gjort hemma, är 4 dagar sen operationen. Men har man haft en hund som plötsligt var nära att förblöda blir man lätt nojig.
 
En knöl var 2 tumörer, båda elakartade men snällare elaka. Den ena är borttagen med god marginal, i övrigt är det som vanligt. Vi får hålla koll om det dyker upp nya. Hon har också fått en liten knöl vid ärret i munnen, återstår att se om den växer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 341
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 183
Senast: Nominous
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 628
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp