Hur ska jag få honom ...

G

Guatemala

... att ligga på mjukt underlag och sova?

Jag har en border hanne som är så envis.
Han vill inte ligga där jag lägger ut mjuk fillt/madrass på golvet, antagligen blir det för varmt.

Han får ju värta valkarna ju. :crazy:

Ska köpa en sån där galonklädd madrass åt honom det kanske är lite svalare, men va 17 han kommer ju endå lägga sig på hårda golvet..
 
låt honom ligga där han vill....hundar vet bäst själva vad dom tycker e bekvämt å vad som är bäst för dem.
 
låt honom ligga där han vill....hundar vet bäst själva vad dom tycker e bekvämt å vad som är bäst för dem.

Inte alltid tyvärr. Min hane fick någon 'ié' om att han skulle ligga på golvet. Det har jag eg inget emot, men däremot var jag inte lika glad åt att han fick armbågsledsbursit som fick tappas två ggr a 500 kr av det..

Jag har TUNNA TUNNA madrasser, är kanske 1/4 av tjockleden som en ordinär, vanlig skumgummimadrass. Dessa går tydligen an. Nu ligger min i korgen (mjuuuk, fluffig) ganska ofta, men när han får sina golvsovarideer så tycks det vara helt okej med madrasserna och han lägger sig på dem istället för på golvet.

Jag sov med madrasserna (utan lakan) i min säng någon vecka innan jag la dem på golvet btw. Alla mina är vansinnigt intresserade av att sova i tvätthögar, så om det luktade matte tänkte jag de skulle vara mer angelägna och det verkade funka.

Annars kanske ett svalt täcke eller en fleecefilt?
 
hehe, låter som min hane det.
Vägrar envist att lägga sig på filten/pläden/bia-bädden/min gamla utslitna jacka. Han vill ligga kallt, gärna på källargolvet där drar han undan plastmattan för att lägga sig på betonggolvet :)
 
Samma här. Vår förra leonberger ville alltid ligga kallt, helst på vårt tegelgolv och nuvarande 6mån valpen verkar vara likadan.

Det enda som verkar vara någorlunda OK att ligga på är BIAs tunna galonmadrasser utan kant. De verkar vara ganska svala. Dessutom praktiska då det är galon på bägge sidor. Vi använder våra även ute då vi har hård singel.

En sån madrass som valpen (till vänster) ligger på

040429bames.jpg
 
Jag tror inte heller att han riktigt vet sitt bästa.. :crazy:

lite valkar får de säkert.. men hans har blivit värre.. :(
 
smart det där med matte-lukten.. jag ska se vad vi kan hitta på alltid bra med tips! :idea:

Vill ju inte att han ska få ont i armbågar och kroppen för att han ligger så hårt jämt. :crazy:

han har ngt i ryggen också som gör honom lite stel på vintrarna.. och då är det ju ännu viktigare att han ligger mjukt.
 
är det något spec med han-bordercollies från knutby eller vad??

:D
 
Ush tvi før er lyckliga mænniskor ;).. Min vægrar att ligga någon annanstans æn i sængen under tæcket... Inte fullt så mysigt nær hon børjar drømma om att hon springer :devil:.. Næmnde jag att hon måste ligga under MITT tæcke och så næra mig som møjligt :crazy: :D
 
Har en collikorsning som absolut INTE vill ligga mjukt! Han har sånt bry varje kväll när han ska "bädda bort" dörrmattan och hallmattan! Han sprätter och studsar rundor innan han har hittat det kalla klinkergolvet. Sen lägger han sig precis vid dörren där det drar lite kallt..... :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 524
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Dino
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 525
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp