hur ska jag göra för att komma till

V

vendelay

Nu när vintern krypen en inpå skinner sitter jag och tänker på vad jag ska göra till sommaren. Att jag ska utomlands, och att jag ska jobba med hästar då vet jag redan. Men sen vet jag inte så mycket. :crazy:
Helst skulle jag vilja komma till ett ställe som sysslar med akademisk ridkonst.
Hur ska man komma i kontakt med dom?
Ett vanligt dressyrstall ordnar jag lätt, men en ridakademi? :confused:
Jag vill verkligen lära mig, och se det på riktigt. Kunna ta del av hästars (på alla nivåer) utbildning m.m.
Finns det någon här som varit på ett sådant ställe som skulle kunna ge mig råd om hur jag ska bära mig åt för att komma dit?
Mvh/Anna
 
Ja, utomlands med dej!! Jag akte utomlands och flyttade aldrig tillbaka till Sverige sen. :o

Jag vet inte exakt vart du ska aka, men jag tycker att du tar kontakt med nagon utav de stora hastskotaragenturerna. www.equistaff.com ar en...men det finns massor. Om du kollar i nagon utav de utlandska tidningarna tex Horse & Hound sa finns det alltid annonser om stall som letar efter folk, arbetande elever, eller hastskotare, i manga olika lander.
Dar finns det ocksa agenturer som annonserar. Tycker att du ska kontakt med en utav dem. De tar inte betalt fran dej, utan bara fran din framtida arbetsgivare.
 
Jag var i kontakt med www.eurohorsegrooms.com nu innan denna sommaren, då meningen var att jag skulle åkt utomlands redan sommaren som var, och lämna bort hästen på foder. Men tyvärr skadade han sig och behövde vård flera gånger om dagen så det gick ju inte. :crazy:
Vilket land rekommenderar du? Står ju att du bor på Irland, så jag kan nästan gissa vilket svar jag kommer få! :D :cool:
Eurohorsegrooms skickade jättemånga namn och telefonnummer till olika stall som sökte folk, men det just det som är lite utav problemet; Jag vill inte till ett vanligt tävlingsstall. Utan jag vill lära mig om de högre skolorna etc.
Tack för svaret föresten! :)
/Anna
 
Ja det är nyttigt att komma utomlands ett tag. Har själv bott i England och Belgien. Men vill du ha en "akademi" så skulle jag sikta på Tyskland eller Spanien. Tyskar med mycket disciplinerad ridning och spanjorer med sina andalusiershower tycker jag verkar kunna vara något för dig. Det finns en "Royal School" i Jerez till exempel. Nu säger jag inte att vem som helst kommer in på den men det gör att det finns en massa liknande business i området som du ser här: http://www.jerez.org/uk/Tourism/caballos.html
 
Tack så mycket för länken. :)
Du skulle inte möjligtvis ha en länk till en "akademi" i Tyskland eller liknande? ;)
Mvh/Anna
 
HM...en känd akademi (Warendorf) har stängt p.g.a ekonomiska problem - många ryttare var amerikaner och andra icke europeer som fått problem med dyra flyg, SARS och annat. Ska tänka...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 569
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp