Hur ska jag göra med min häst?

Lastningsproblemen behöver inte vara ett så stort problem. Tänker att det finns ju många som inte åker så ofta och mest rider och tränar hemma. Kanske bara åker om hästen är sjuk eller skadad.

Skadehistoriken däremot tycker jag gör att du inte bör lämna ut på foder. Det är bäddat för strul mellan dig och fodervärd (pengastrul syftar jag på).
På vilket sätt blir det risk för pengastrul när jag är den som ska avgöra om han ska till veterinär eller ej? Samt att han är frisk nu?
 
Om du betalar veterinären så är det givetvis inget problem. Det blir dock risk för stora problem om avgörandet är i en hand och plånboken i en annan.
Där är mitt beslut ganska färdigt, skulle han dra på sig någon stor åkomma till eller får ännu mer strul med sin mage så är det avlivning som står på tur.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 754
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp