Hur ska jag göra???

B

**BORTTAGEN**

Jag har fått lite problem å tänkte se om ni har något tips, ville höra era åsikter om nån orka läsa vill säga :devil:.

Jag har precis börjar första året på Tenhults Naturbruksgymnasie.
Jag har/hade möjlighet att gå i önnestad med den nya inriktiningen fälttävlan vilket jag var/är väldigt intresserad av. Men då jag har fyra hästar så bestämde jag mig att bo kvar hemma och pendla till tenhult.

Jag hade det väldigt jobbigt under min högstadietid och måde väldigt psykist dåligt och fick hög frånvaro.
Nu har vi gått i tre eller fyra veckor och jag känner att jag redan mår dåligt av allt som har med skolan att göra...

Imon ska jag på möte me n typ "mentor" där och har möjlighet att välja bort några ämnen.

så... vad tycker ni att jag ska göra???

1.Välja bort några ämnen och försöka ta mej igenom tre år..
2. Ta ett sabatsår å börja där igen.
3. försöka byta till Önnestad.
4. Ta sabatsår å sedan börja på önnestad.
5. Skita i skolan å börja jobba (fabrik, träna hästar).

Ok.. nu om ni tänker svara så undrar ni säkert vad jag vuill göra i framtiden... Problemet är att jag inte vet...
Jag älskar hästar och att hålla på med dem!!!
Men vet ändå inte nåt som jag skulle vilja bli...
 
Om du tror du skulle palla gå den andra skolan, skulle jag säga byta. Med eller utan sabbatsår imellan kan bara du avgöra.
 
I och med att jag är hemma vid 6tiden å då har fyra hästar att sköta så skulle det vara lättare om jag bodde på den andra skolan å hade en eller två hästar med mig... Men nu har jag som sagt fyra...

kanske att jag skulle klara den skolan jag går på nu om jag fick ta ett sabbatsår... men...
alla skulle hata mej för det...
"då är jag ju inte som de andra" "då skulle jag ju inte ta studentet före min kusin" osv...
 
Skit i vad alla andra tycker. Bättre att du går ut ett år senare en inte alls, eller hur? Känner du att du verkligen inte pallar, så ta ett sabbatsår. Har du ingen som stöttar dej isf? Koncentrera dej på den personen då. :)
 
Kan du inte skaffa någon som kan hjälpa dig med några av hästarna??

När jag gick gymnasiet så komm jag hem kl 17.00 och hade då två hästar att ta hand om + att jag tränade fotboll 3 ggr i veckan.
Det var lite jobbigt och jag slutade fotbollen efter ett tag för att få mer tid till hästarna och skolan.
 
Kan du inte låna ut någon av hästarna på foder eller skaffa en medryttare som hjälper dig? Jag skulle nog tagit ett sabbatsår och funderat på om jag ville fortsätta på samma skola eller byta till Önnestad.. Jag skulle absolut INTE skita i skolan! Det är det största misstaget du kan göra.. Utan utbildning kommer du ingen vart här i livet.. Lycka till hur du än väljer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp