Hur ska jag klara av att sälja dom...?

N

Nickan

Har 5 helt underbara valpar hemma...5 grabbar är dom och under flaskuppfödning.

Har fått en sån otrolig kontakt med dom nu att jag får magknip bara av tanken :crazy:

Vet ju att det är omöjligt att behålla allihopa :smirk:
men lite måste man ju få lida....

Nån annan som haft/har valpar? Vart ni lugnare när ni träffat resp valpköpare??
 
Jag var väldigt petnoga med mina valpköpare. Den sista var 5 månader gammal innan jag hittade en lämplig köpare. Det var många som kom och tittade, men nästan lika många åkte hem utan hund p g a att jag inte tyckte dom var lämpliga.
Kanske ska nämna att i den sista kullen var det 11 st!
Nu vet jag inte vad du har för ras, men iaf. Mina border korsningar sålde jag endast till såna som skulle ha dom till vallning. Då det är 94% BC i dom. Många som ringde och verkade lämpliga, men som sen visade sig helt oseriösa och bara pratade om att dom hade får mm, för att dom skulle få köpa en valp. Vilket senare visade sig vara en lögn.
Det e ganska jobbigt, och man blir otroligt fäst vid valparna. Men som du skrev...man kan inte behålla alla.
:(
 
75% Lhasa Apso 25% tibetansk spaniel..alltså ingahundar som behöver särskillt arbete, mer familjehund/stallhund perfekt till agility.

Kommer oxå vara petnoga och dom som köper ska vara beredda på långvarig kontakt :)
Kommer vara många som hör av sig...men sålla det kan jag :devil:

Tack för ditt stöd Mulles_matte det behövs just nu :crazy:
 
Tja för att gadera sig så förhör dom helt enkelt.Är de lämpliga hundköpare så står de ut för då förstår de hundsäljarens oro.Ta ett pris som du anser dig själv skulle vilja betala plus då lite som täcker utgifterna.Är de seriösa så betalar de också. Fråga bara om deras kunskaper,arbetstider,vardagsrutiner,barn,kunskap jämnt över,boendet,informera dom om vetutgifter,matkostnaderna,motion,dressyr kurser som finns.
Därutöver får du sedan ta ställning om de är lämpliga köpare.Har de ingen ekonomi till ex regelbunden vacc så avstå från den köpare osv.
Lycka Till.
:)
 
Vad hände med tiken egentligen? Fick hon "kalkförlamning" eller vad var det som hände?

Har också en kull hemma nu :). 6 små vappar som jag kommer sakna SÅ mycket! Har dock hittat bra hem som gårdshundar till alla.
 
TACK!!! Nu fick jag ännu mer kött på benen vad gäller frågor...har vart lite tunt med dom innan :crazy:

Jag ska grilla.... :devil:
 
Ja tyvärr fick hon det till en början....när värdena var uppe och allt enligt blodprov skulle vara bra hamnade hon i nån sorts chock. Hon var i princip död när vi kom in till djursjukhuset...men tack vare värdens bästa veterinärer och skötare ( :love: )kom hon hem igår för permis över helgen....
Tyvärr har hon en skada på livmoden och ska tillbaka för operation på Tisdag... samt blodprov och kontroll av juvren igen (hon hade varbölder innanför dom) :crazy: så här blir det inga fler valpar.

En utav valparna är tingad till ett jättebra hem som stallhund med kompis och endast 2 vuxna i familjen han får det gott både i hjärtat och i maggen!! :bump:
 
Sv: Hur ska jag klara av att sälja dom...?

Har 5 helt underbara valpar hemma...5 grabbar är dom och under flaskuppfödning.

Har fått en sån otrolig kontakt med dom nu att jag får magknip bara av tanken :crazy:

Vet ju att det är omöjligt att behålla allihopa :smirk:
men lite måste man ju få lida....

Nån annan som haft/har valpar? Vart ni lugnare när ni träffat resp valpköpare??

vilken ras???
 
Sv: Hur ska jag klara av att sälja dom...?

Dessutom står det i (den mycket korta) tråden vad det är för ras.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 476
Senast: Elendil
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 854
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Då jag nyligen letade valp kom jag i kontakt med en uppfödare inom grupp 9. Efter att jag klarat utfrågningen om hur hunden skulle få...
Svar
14
· Visningar
3 320
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp