Hur ska jag klippa?

B

**BORTTAGEN**

Tänkte klippa vår långhåriga ponny i morgon. Det är första gången vi ska göra det och jag är osäker på exakt hur en jakt eller filtklippning ser ut. Finns det några sidor på nätet eller någon bok som visar hur det ska se ut?
Undrar också om någon vet om hööks billiga klippmaskin(Ca400kr)duger till detta ändamål?!
Tack för hjälpen
 
Förra hösten hade Hööks en jättebra sida med "frisyrer"!!!!
Kolla om den finns kvar.....
Jag är nog tveksam till om det funkar med en sån maskin om det är en välpälsad ponny.
 
Jag skulle ju inte använda den lilla maskinen för att klippa min häst. Den är nog mer till för mindre klippningar. Jag tror inte den har den prestande som krävs för att klippa en häst utan att börja tugga och slita i pälsen. Det är ju rätt mycket päls som ska av antar jag...
Den större varianten som Hööks har (för runt 3500:-)använder jag när jag klipper min häst.
Jag hyr ifrån Granngården för 100:- dygnet, men då måste du ha egna skär.
 
Glöm bara inte att täcka hästen ordentligt efter att du har klippt den. annars så fryser den och pälsen växer lika snabbt ut igen. Och i värsta fall så kan den få lunginflamation.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: Migo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 892
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp