Hur ska jag lyckas bada katten?

Mirre

Trådstartare
Dottern fick tag i såpbubblor och hällde det över katten :meh: Känns som jag borde försöka tvätta bort det ur pälsen men känns ju som ett mindre självmordsförsök att bada kattfröken. Hur tusan gör jag? Bidrar med en bild på den stackars utsatta katten
20230109_160744.jpg
 
Du kan prova spola upp ljummet vatten, sätta henne på en handduk och bara torka med en riktigt drypande blöt, men varm trasa. :)
Jag får prova det.
Borde väl inte vara farligt om hon tvättar sig själv innan jag fått tag i katten? Hon drog såklart efter sitt ofrivilliga bad innan jag hann få tag i henne
 
Vi hade en katt som strök sig mot en nymålad vägg…. 🙈🙈 Det var före den vattenlösliga färgens tid så vi fick sanera med lacknafta och sen bada hela katten typ 10ggr. Min lillasyster och jag stängde in oss i badrummet och så sa jag (i egenskap av storasyster 🤪) ”du håller - jag tvättar”

Badrummet såg ut som ett slagfält och syster blödde ymnigt men katten blev ren 👌
 
Jag inser att jag måste ha världens snällaste katter. Min äldsta katt hade tendenser till att skita ner sig riktigt när han blev tvungen att åka bil. Första gången det hände var andra turen till veterinären. Hela rumpan var full av bajs och han luktade verkligen skit! Därav blev jag tvungen att duscha honom. Första gången var han rätt så drogad och då gick det bra att doppa rumpan i handfatet och försiktigt tvätta av skiten. Men senare gånger med frisk och pigg hankatt så har det blivit duschen. Jag brukar låta katten få stå på sina egna ben och hålla fast i nackskinnet försiktigt mellan tummen och pekfingret med ena handen och duschmunstycket med andra handen. Sen fram med handduken som brukar vara himmelriket. Detta funkar på båda mina bondkatter. De står snällt och lagom kränkt. Men jag vet inte om det skulle fungera på andra tuffare katter då jag vet att mina kissar är väldigt medgörliga och mesiga.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 291
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 678
Senast: Kaching
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 224
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp