hur ska jag.......

R

rattalskare

....................... kunna få min katt att sluta annfalla råttburen? han är en kastrerad inne/utekatt (han går i sele) han har haft ner råttburen 2 gånger nu buren har en buckla tack vare honom=( så jag vet inte vad jag ska gör med honom men just nu får han inte gå in i mitt rum så det börjar lukta lite ILLA pga att dörren måste vara stängd måste jag ha så hela råttornas liv? eller kan jag få honom att sluta annfalla buren? :cry:
 
SÅ MÅNGA LÄSARE OCH INGET SVAR????

detta var mystiskt inte ens ett *suck* gud så jobbigt det är när det inet är någon som vill prata och ge något tips *suckar**suckar* :( :(
 
Ja, det är ju ett problem...lyckligtvis är min katt rädd för råttorna även om hon är lite nyfiken på vad det är för pälsbollar egentligen!du kan ju alltid prova med FY! spray eller spruta vatten med en blomspruta på katten så fort han gör ett försök att anfalla buren. han kommer fort att komma på att det blir väldigt obehagligt att jaga råttor.
Lycka Till!
:rofl:
//Malin
 
Ja, jag tror nog det blir ganska svårt att få katten att INTE vara intresserad av råttorna... Katterna är ju faktistk rovdjur, och smågnagare är deras bytesdjur... Det enda säkra är ju att inte låta katten komma in i rummet.

Annars kan du kanske testa att sätta apelsin- eller citronklyftor runt buren, det håller mina katter borta från yuccapalmen!
 
Mina katter är inte så intresserade
i våra andra husdjur trots att de ute
fångar råttor m.m.
De lärde sig i alla fall fort att hålla
sig undan råttorna sedan en anfallit när
den långhåriga katten gick för nära och
blev av med en hel del päls.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
921
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 868
Senast: Snurrfian
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 119
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Jag funderar på att ta ut min 11 åriga katt i sele. Han är innekatt sedan hela hans liv förrutom tre sommar då jag bodde i stuga på...
Svar
14
· Visningar
1 281
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp