Hur ska man återfå hoppet?

Sonic76

Trådstartare
Jag går omkring med en fasad att allt är bara fint och jag är lycklig osv.
Men egentligen bakom fasaden är jag ett vrak.
Ser ingen framtid förutom med jobbet.
Men det kan jag inte leva på i all evighet.
Hur ska jag få tillbaka hoppet om att träffa nån jag kan älska utan våld alkohol och bråk.
Ibland önskar jag att jag gav efter för suget och lät alkoholen ta över, men jag vet ju att jag inte mår bättre då.
Har liksom inget att vara glad över förutom jobbet och mina elever och kollegor.
Där har jag ett värde.
Vet inte vad jag vill med tråden.
Jag är introvert, har social fobi och är aspank så hobbies är inget jag kan dra nytta av.
 
Jag går omkring med en fasad att allt är bara fint och jag är lycklig osv.
Men egentligen bakom fasaden är jag ett vrak.
Ser ingen framtid förutom med jobbet.
Men det kan jag inte leva på i all evighet.
Hur ska jag få tillbaka hoppet om att träffa nån jag kan älska utan våld alkohol och bråk.
Ibland önskar jag att jag gav efter för suget och lät alkoholen ta över, men jag vet ju att jag inte mår bättre då.
Har liksom inget att vara glad över förutom jobbet och mina elever och kollegor.
Där har jag ett värde.
Vet inte vad jag vill med tråden.
Jag är introvert, har social fobi och är aspank så hobbies är inget jag kan dra nytta av.
Är du öppen för förslag på nya hobbies?
Buke är ju toppen på brainstorming 🙂
 
Sånt som inte innefattar resor, statiska rörelser med armarna eller tunga lyft eller använda händerna.
Har värk överallt och klarar att jobba men inte mycket mer
Jag har en kompis som en vår/sommar försökte kryssa av om det var 100 eller 200 olika fågelarter. Hon visste inte innan hon började hur mycket hon skulle komma att älska att ta sig ut i naturen och fågelskåda, men det har verkligen blivit Hennes Grej nu. Det är ju en hobby man både kan göra själv eller söka sig till grupper i området som också spanar.
 
Jag går omkring med en fasad att allt är bara fint och jag är lycklig osv.
Men egentligen bakom fasaden är jag ett vrak.
Ser ingen framtid förutom med jobbet.
Men det kan jag inte leva på i all evighet.
Hur ska jag få tillbaka hoppet om att träffa nån jag kan älska utan våld alkohol och bråk.
Ibland önskar jag att jag gav efter för suget och lät alkoholen ta över, men jag vet ju att jag inte mår bättre då.
Har liksom inget att vara glad över förutom jobbet och mina elever och kollegor.
Där har jag ett värde.
Vet inte vad jag vill med tråden.
Jag är introvert, har social fobi och är aspank så hobbies är inget jag kan dra nytta av.

Vad hade du velat göra under förutsättningarna? Säg att du har samma kropp men mer i plånboken. Vad hade du velat ta upp för fritidssysselsättning?
 
Jag har en kompis som en vår/sommar försökte kryssa av om det var 100 eller 200 olika fågelarter. Hon visste inte innan hon började hur mycket hon skulle komma att älska att ta sig ut i naturen och fågelskåda, men det har verkligen blivit Hennes Grej nu. Det är ju en hobby man både kan göra själv eller söka sig till grupper i området som också spanar.
Ja nackdelen är vargreviren härikring som jag gärna undviker. Men det finns andra ställen att gå till
 
Vad skulle det vara för problem med vargreviren menar du? Det låter som en irrationell rädsla.

Jag har sett varg några hundra meter hemifrån men det hindrar mig inte från att gå i skog och mark.
Ja det är väl en irrationell rädsla men inget jag behöver träna bort.
det finns andra ställen att vistas på
 
Vad skulle det vara för problem med vargreviren menar du? Det låter som en irrationell rädsla.

Jag har sett varg några hundra meter hemifrån men det hindrar mig inte från att gå i skog och mark.
Men det hindrar @Sonic76. Irrationellt eller inte så är det ju ändå en rädsla som stoppar henne. Jag kan helt klart relatera. Jag är rädd för att stöta på vildsvin som det finns mycket av där jag bor, det gör att jag undviker att vara i skogen efter skymning. Irrationellt eller inte.
 
Men det hindrar @Sonic76. Irrationellt eller inte så är det ju ändå en rädsla som stoppar henne. Jag kan helt klart relatera. Jag är rädd för att stöta på vildsvin som det finns mycket av där jag bor, det gör att jag undviker att vara i skogen efter skymning. Irrationellt eller inte.
Och jag är lika irrationell... Jag är mörkrädd, och skulle därför inte ge mig ut själv på promenad i mörkret. Logiskt sett är allting precis likadant som när det är ljust, men mörkret skrämmer mig ändå.
 
Finns det någon brukshundklubb i din närhet som du kan engagera dig i? Man behöver ju inte ha egen hund för att engagera sig, nya funktionärer behövs alltid! :)
Inte på ett avstånd jag kan ta mig till
Tyvärr.
Finns i Linde bland annat men de har ofta träning kvällar och helger .
På vardagarna orkar och hinner jag inte åka nånstans.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: Emine
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 504
Senast: Imna
·
Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 684
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så...
2
Svar
29
· Visningar
1 942
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp