Hur ska man göra? Sålt kläder.

Tack båda två för tipsen! Jag funderade också på om jag skulle lägga ut tre par jeans i samma storlek i en annons för att se om det finns något intresse. @durachiny hur menar du att jag skulle se till att min fraktkostnad täcks? Låta köparen betala frakt? Eller hoppas det kommer upp i den summan som fraktkostnaden är? Ursäkta många frågor men jag har aldrig haft behov av att sälja kläder tidigare brukar använda dem tills de bli utslitna i princip annars. Sålde ridbyxor som blivit för stora och i fint skick men då använde jag hästnet och det känns inte riktigt som det är rätt ställe att sälja jeans på. :D
Jag brukar sätta ett högre utgångspris. Jag är inte intresserad av att packa ihop ett paket, skriva adresslapp och gå till posten för 5kr. Jag brukar tänka så. Typ "får jag inte 150kr + frakt för det här klädpaketet så orkar jag inte" :)
 
Jag brukar sätta ett högre utgångspris. Jag är inte intresserad av att packa ihop ett paket, skriva adresslapp och gå till posten för 5kr. Jag brukar tänka så. Typ "får jag inte 150kr + frakt för det här klädpaketet så orkar jag inte" :)

Ja okej det är nog bättre sätt för då slipper jag slumpa bort det för inga pengar alls när det ändå är en del grejer man ska göra.
 
Fraktkostnaden specificerar du separat ja precis. Jag brukar alltid börja på 5kr och sen får det hamna där det hamnar men jag har inga problem att göra arbetet det oavsett summa eftersom jag gör det mer för miljön skull än pengarnas.
 
Köparen är ju inte speciellt intresserad av varan. Jag hade inte letat upp människan utan sålt jackan vidare. Hör köparen av sig hade jag sagt som det va och erbjudit mig att betala tillbaka pengarna.
 
Fraktkostnaden specificerar du separat ja precis. Jag brukar alltid börja på 5kr och sen får det hamna där det hamnar men jag har inga problem att göra arbetet det oavsett summa eftersom jag gör det mer för miljön skull än pengarnas.
Det är nog mer miljövänligt att lägga grejer i typ myrorna-låda än att skicka småsaker med post.
 
Tack båda två för tipsen! Jag funderade också på om jag skulle lägga ut tre par jeans i samma storlek i en annons för att se om det finns något intresse. @durachiny hur menar du att jag skulle se till att min fraktkostnad täcks? Låta köparen betala frakt? Eller hoppas det kommer upp i den summan som fraktkostnaden är? Ursäkta många frågor men jag har aldrig haft behov av att sälja kläder tidigare brukar använda dem tills de bli utslitna i princip annars. Sålde ridbyxor som blivit för stora och i fint skick men då använde jag hästnet och det känns inte riktigt som det är rätt ställe att sälja jeans på. :D


Jag har sålt via sellpy. Det ger klart mindre pengar än om du sköter det själv, men klart bekvämt att bara plocka ihop i en påse som hämtas vid dörren och sedan sköts allting av dem.

Sålt dyrare grejer (barbackasadel etc) själv, köparen betalar frakten. I princip allt som säljs på Tradera funkar så att köparen betalar frakt (annars kan ju säljaren gå back på sin försäljning).

Jag har även lagt ut möbler som jag ville bli av med på auktion med utgångspris på typ 1 krona emot upphämtning. Väldigt smidigt!
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 519
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 496
Senast: Rie
·
C
Hästmänniskan jag har min häst inackorderad i ett stall. den har stått där i ca 2 månader och det är också så länge jag har ägt hästen. i början...
2
Svar
35
· Visningar
3 921
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp