hur ska man göra?

E

Elliot_lover

jag har hittat en stallplats till min shetlandsponny, och nu ör det så att jag inte bor hemma o inte får några pengar(är 16 år) stallplatsen kostar 800kr i månaden (allt ingår) men jag kan max lägga ut mellan 400-550 kr i månaden? har ni något bra tips :confused:
saknar min söta häst så mycket :cry:
 
Hur har du gjort innan då..? Eller har du skaffat hästen nu...? Du kan inte skaffa en medryttare/skötare då som kan betala resten av stallhyran...?
 
lyssna med stallägaren..500:- kan han säker gå med på... man brukar kunna komma överens, du kanske kan hjälpa till i stallet under storhelger eller sånt...
Allt brukar lösa sig bara man tar upp det..
morzan
 
Sälj hästen! Egentligen tycker jag det är det absolut bästa. Vad gör du om hästen blir sjuk? Om tränset går sönder?
Kan du inte skaffa dig ett jobb eller på annat sätt tjäna pengar så tycker jag det är faktiskt bäst att inte ha hästen kvar. Visst låter jag elak men jag har faktiskt lite rätt ändå tycker jag!

/Hippo
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 509
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 731
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 236
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp