Hur ska man orka fortsätta?

Voeux

Trådstartare
Hej bästa Buke. Jag behöver lite stöd och inspiration i mitt jobbsökande, som inte alls går vägen just nu. Hur ska man orka fortsätta när ansökan efter ansökan enbart bemöts med månader av tystnad för att sedan få ett automatiskt "Tack för din ansökan"-mail. Jag har inte ens vågat mig utanför min comfort zone utan söker enbart arbeten där jag kvalar in på alla egenskaper och erfarenheter de söker. Arbeten där jag rimligtvis BORDE vara en riktigt bra kandidat. Ändå är det stendött. Nu ser jag att det ligger något jobb ute igen som låter väldigt spännande, men jag kan inte ens förmå mig att skriva en ansökan. Det tar minst två timmar att få ihop en bra ansökan och jag vill inte ens ta mig tiden för det känns ärligt talat som om ingen tittar på mina ansökningar ändå. Jag har noll inspiration kvar och känner mig bara allmänt oönskad på arbetsmarknaden just nu. Vänner, hur ska man orka fortsätta? Har ni några tips och trix? Hur gör man för att bli sedd?
 
Förutsätt att det kommer behövas mängder med ansökningar innan du hittar rätt. Tänj på din comfort zone och kasta nätet brett, högt och lågt. Se dig som en säljare av en produkt (dig) och ta det inte personligt med ett nej, utan se det som ett av de nej som krävs på vägen till ett ja. Ett nej betyder inte per automatik att du är dålig eller oönskad; kan lika gärna vara att du känns överkvalificerad, att de hade en person i pipe linen redan, att de inte bestämt sig riktigt vem de söker eller vad som. Behöver inte ha med dig alls att göra. Vänta aldrig på svar utan peppra iväg ansökningar hela tiden. Ha en utgångsmall, men ta dig tiden och energin att forma varje ansökan för den aktuella tjänsten.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 240
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag jobbar på ett medelstort företag som för första gången skall öppna en butik i en småstad. I och med öppningen söker vi...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 737
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej. Hittade detta kåseri ute på nätet och tyckte det var en ganska rolig sammanfattning om hur hästmänniskor ute i stallarna ibland...
2
Svar
25
· Visningar
4 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp