Hur ska man tänka?

Nougat

Trådstartare
Hejsan svejsan 🤩
Återigen så har jag som vanligt svårt att bestämma mig om hur jag ska göra.

Fick ju i maj ett väldigt fint hingstföl som jag hade tyckt att det hade varit kul att försöka matcha mot bruksprov och ungponnychampionaten etc.

Problemet är att jag pluggar till förskolelärare (3 år kvar) och kan inte behålla både honom och hans mamma .
Hade ju funderingar där i lördags på att seminera om mamman,men fokus föll över till årets föl igen, är så nöjd med honom, 3:e generationens uppfödning för mig.

Men om jag skulle sälja stoet så har jag inget att rida på sen eller att fortsätta avla på, samtidigt känner jag att om man verkligen vill satsa så kan man behöva offra lite, och stoet har fina kvaliter,så hade varit kul om hon fick chansen med en ännu mer rutinerad ryttare i sadeln, fick hoppdiplom f

Jag skulle typ bli dumförklarad av vissa i min omgivning om jag ens tänkte dessa tankar 🙃.

Någon som kan hjälpa till i denna soppan? 🙏.
 
Inte så tokigt svar @cirkus ✌️Tål att tänkas på.

Ett annat alternativ hade varit att lägga en Halvblodshingst på henne för att försöka höja mankhöjden lite till och göra en större häst till mig, hon va 155 cm i mkh förra året och jag är 170 lång 👋.

Men då hade man inte kunnat behålla årets fina fölunge 🙃
 
Får nog säga att jag ska göra som du sa @cirkus ✅ va en riktigt riktigt bra idé 👍 vilket gör att stoet får utbildning och meriter och att jag kan ha kvar fölet 🍀👌

ska man lägga ut annons om att man söker ett typ av samarbete med en duktig ryttare på tex H*stnet?
 
Får nog säga att jag ska göra som du sa @cirkus ✅ va en riktigt riktigt bra idé 👍 vilket gör att stoet får utbildning och meriter och att jag kan ha kvar fölet 🍀👌

ska man lägga ut annons om att man söker ett typ av samarbete med en duktig ryttare på tex H*stnet?