Hur ska ryggraden kännas?

Sv: Hur ska ryggraden kännas?

Hej equi!

Håller med om musklingen. Tyvär är det så att han har tappat i muskler. Detta beror på mig. :crazy: Min ridning håller inte lika hög kvalitet som min tränares, som red honom våren -04. Tror inte att sadeln spelat in så mycket. Den är utpassad och ordenligt bred. Men jag har funderat på det. Han går inte dåligt när jag rider utan jobbar på men inte med samma jämna kvalitet och inte lika höga krav som förra året. Han förtjänar att ta det lite lugnare ett tag då han är så ung, bara 5 år. Men jag har oroat mig lite för att han har tappat.

Vad tycker du om triceps på -04 bilden jämfört med årets bild?

Titta gärna in på mitt fotoalbum och se andra bilder. Alltid kul att få kommantarer. :smirk: Då får man lite att fundera över!

http://community.webshots.com/user/curtmonk
 
Sv: Hur ska ryggraden kännas?

Triceps ser ut att vara större på årets bild. Galoppträning i lätt sits, gärna i skogen får en häst att muskla sig fint över ryggen. Dessutom så får du en mer naturlig framåtbjudning då och gladare häst.
 
Sv: Hur ska ryggraden kännas? Uppdatering

Har haft en kiropraktor ute. Han arbetade med en låsning i ländryggen och spänningar i käkleden (vargtänder som nyss tagits bort). Dessutom fanns det små olikheter i rörligheten i vänster bok samt höger kota. Han betonade dock att det var små olikheter. Pålle visade inget obehag någonstans förutom i käkleden.

Angående ländryggen så sa han att pålle förmodligen hade haft denna låsning minst ett halvår. Han "knäckte" till en gång uppifrån och använde sedan tryck under ca 4 min tid för att få loss det.

Jag tyckte att det var svårt att veta vad man skulle fråga om. Språkbruket är ovant för mig och jag har stora brister i mina anatomiska kunskaper, men hästen såg nöjd ut. Han stod och sov, suckade och slickade sig om munnen.

Killen som behandlade var lugn, metodisk och närmade sig hästen på ett trevligt sätt. Men nu efteråt insåg jag att jag inte fick vare sig kvitto eller utlåtande angående behandlingen. Jag borde förstås ha frågat men, men. Det kändes inte så jätteseriöst.

Nåja, pålle har vilat och promenerats i två dagar och ska jobba lite idag om allt är ok. Hoppas att tungproblemet börjat blekna bort.
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 081
Senast: Jerseyite
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 466
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 806
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp