Hur ska vi hantera svärmor?

Jag skulle inte ha några som helst problem att säga till folk om jag tycker de beter sig gränslöst om det inte vore för att jag är grymt rädd för eventuella konflikter efteråt. Litar inte på folk för fem öre. Men att säga till någon på skarpen att den personen beter sig illa ser jag inte som uppfostran utan en markering att det inte är okej bara. Om personen ändå väljer att fortsätta bete sig illa då försöker jag definitivt inte igen. Inte min grej att försöka ändra på personer.
Jag känner igen att man kan vara rädd för att ställa till med besvär, för sig själv osv. Så nej jag säger inte heller alltid till.

Men sedan i ärlighetens namn har jag inte så många att säga till längre.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 492
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp