Hur skall jag kunna lita på honom?

ams

Trådstartare
Jag är lite svartsjuk försöker inte vara det med i bland kan jag inte rå för det.
I alla fall så fick jag ett ryck att gå in i sambons jobb mobil och hittar där en konversation mellan honom och en tjej på jobbet.
Var inget puss eller kram eller så, verkar som om hon har det lite jobbigt nu men, lite glirningar om att: skall vi försöka ses en kortis och vill du ses i dag ;) Från min sambo.
Jag konfrontera honom de detta och han sa att hon hade det jobbigt hemma så kan lyssna, jo visst men han har inte nämnt det för mig alls att kan har en sådan relation med henne.
Han sa att allt var jobb relatera och att han inte är sådan som skulle vara otrogen.

Då tänkte jag,varför han frågar henne om dom skulle ses och avslutar med ;) det för mig känns som om det är något på gång.

Vill ju så gärna tro på han men när man hittar detta så är det inte lätt :(
 
Jag är lite svartsjuk försöker inte vara det med i bland kan jag inte rå för det.
I alla fall så fick jag ett ryck att gå in i sambons jobb mobil och hittar där en konversation mellan honom och en tjej på jobbet.
Var inget puss eller kram eller så, verkar som om hon har det lite jobbigt nu men, lite glirningar om att: skall vi försöka ses en kortis och vill du ses i dag ;) Från min sambo.
Jag konfrontera honom de detta och han sa att hon hade det jobbigt hemma så kan lyssna, jo visst men han har inte nämnt det för mig alls att kan har en sådan relation med henne.
Han sa att allt var jobb relatera och att han inte är sådan som skulle vara otrogen.

Då tänkte jag,varför han frågar henne om dom skulle ses och avslutar med ;) det för mig känns som om det är något på gång.

Vill ju så gärna tro på han men när man hittar detta så är det inte lätt :(

Men guuud.
Sluta snoka och var glad i stället att du har en kille som ställer upp för sina vänner.

Jag hade blivit GALEN om min man hade snokat i min telefon, inte för att jag har något att dölja utan för att det är övertramp mot vår relation, tilliten i den och min integritet. Jag tycker att frågan här snarare är hur HAN ska kunna lita på DIG i fortsättningen.
 
Håller med @Blueberry , men samtidigt är det så jäkla jobbigt det där med smileysar! Hatar dem!:p
Det fanns ju till och med en tråd här på buke där det diskuterades hur man uppfattade olika smileysar!
Vissa uppfattade t.ex. ";)" inte som flörtig (beroende på situation såklart också).
Så jag måste jag erkänna att om min sambo skrev "Vill du ses idag?;)" så skulle jag också fundera lite faktiskt.
 
Om jag ska tala för mig själv kan jag använda "ska vi ta en snabbis?" etc för jag är så säker i mig själv att jag inte kommer att vara otrogen och inte har någon attraktion, att det bara blir en lek med ord helt enkelt.
 
Om jag ska tala för mig själv kan jag använda "ska vi ta en snabbis?" etc för jag är så säker i mig själv att jag inte kommer att vara otrogen och inte har någon attraktion, att det bara blir en lek med ord helt enkelt.

Håller med om det där med lek med ord. Tycker det är löjligt när människor knappt vågar prata med det andra könet för att "JAG HAR FAKTISKT POJKVÄN/FLICKVÄN!". :meh:
Det beror på så mycket kan jag känna, och såklart hur trygg man är i sig själv och i relationen!
 
Vill ju så gärna tro på han men när man hittar detta så är det inte lätt :(
Jag tror nog att oavsett vad du hade hittat så har ni ju ett stort problem. Du är svartsjuk, vilket du hävdar att du inte kan rå för, och din tillit till din partner är så låg att du går igenom hans mobil.

SMS:et är ert minst problem just nu.
 
Inte heller jag hade alls reagerat på det där, men ville egentligen mest säga att man kan visst "rå för" svartsjuka. Man kan inse att man är svartsjuk och ta ansvar för det och inse att det inte är hans problem alls utan bara ditt eget. Det är där jag tycker början till lösningen är.

Jag skulle nog själv kastat ut någon som snokat i min telefon och reagerat som beskrivet... Just för jag skulle se förhållandet är dödsdömt om personen ett) inte kan tala med mig istället om hen har funderingar och två) Någon som ser spöken i så lite skulle nog aldrig kunna lita helt på mig, och ett förhållande utan tillit är inget förhållande.
 
Det där med telefonen är så olika, jag får kolla min sambos och han min. Är ingen grej alls i vårt förhållande.
Jag hade reagerat så om min sambo skrev så (för det är inte sån han är) men jag skriver saker som är flörtiga med nästan alla mina tjejkompisar (igår skrev jag och en kompis om hur gärna jag ville se hennes tuttar t.ex.).
Allt sådant här är så individuellt, hur man skriver, hur ens förhållande ser ut.
 
Det där med telefonen är så olika, jag får kolla min sambos och han min. Är ingen grej alls i vårt förhållande.
Jag hade reagerat så om min sambo skrev så (för det är inte sån han är) men jag skriver saker som är flörtiga med nästan alla mina tjejkompisar (igår skrev jag och en kompis om hur gärna jag ville se hennes tuttar t.ex.).
Allt sådant här är så individuellt, hur man skriver, hur ens förhållande ser ut.
Att ha tillåtelse att titta om man vill är väldigt långt ifrån att titta utan att fråga, jag skulle helt ärligt börja undra om min sambo verkligen var någon jag vill leva med om han började snoka i mobilen, datorn, posten osv.

Var slutar det, när han skjutsar mig till och från jobbet, när jag behöver ständigt vara kontaktbar och kunna redovisa minut för minut vad jag gjort, när jag får bryta med vänner för att han inte gillar dem? Jag skulle aldrig tolerera att min partner började kontrollera vem jag har kontakt med och vad vi pratat om, oavsett orsak.

Jag hatar när folk ska hålla reda på mig. :mad:
 
Jag tycker du ska fråga dig själv varför du började snoka från början?
Känner du att ngt är fel i relationen?
Känner du dig osäker på dig själv etc?

Vad menar du att du inte kan rå för att du är svartsjuk? Du känner det du känner men du väljer ju hur du ska handla dvs kolla telefonen.
 
Jag är lite svartsjuk försöker inte vara det med i bland kan jag inte rå för det.
I alla fall så fick jag ett ryck att gå in i sambons jobb mobil och hittar där en konversation mellan honom och en tjej på jobbet.
Var inget puss eller kram eller så, verkar som om hon har det lite jobbigt nu men, lite glirningar om att: skall vi försöka ses en kortis och vill du ses i dag ;) Från min sambo.
Jag konfrontera honom de detta och han sa att hon hade det jobbigt hemma så kan lyssna, jo visst men han har inte nämnt det för mig alls att kan har en sådan relation med henne.
Han sa att allt var jobb relatera och att han inte är sådan som skulle vara otrogen.

Då tänkte jag,varför han frågar henne om dom skulle ses och avslutar med ;) det för mig känns som om det är något på gång.

Vill ju så gärna tro på han men när man hittar detta så är det inte lätt :(
Det är ju det där med spänningen som är så spännande. Man vet ju liksom inte vart det tar vägen i början. Småsöta sms som piper till lite här o var, sen kan det bli sms med anspelningar på sex, ska vi ta en öl nån kväll, oj då hur hamnade vi i soffan osv
 
Be honom byta/fixa lösenord (om han inte gör det självmant) så har du ingenting för din svartsjuka. Däremot har du nog mycket att jobba på om HAN ska lita på DIG igen, det är ett STORT övertramp att snoka sådär.
 
Jag tror såhär:

Följ magkänslan! När de gått så långt att man börjar snoka i sambons mobil har det redan gått för långt. Du litar ju uppenbarligen inte på honom!
 
Jag får nog vackert hålla med majoriteten. Ditt beteende och ditt agerande känns väldigt negativt, framförallt för dig själv men givetvis också för er relation.
Har du ens någon anledning att vara misstänksam? Har din pojkvän varit otrogen tidigare?

Om du anser det sms:et vara ett så stort problem att du mår dåligt så är jag glad att du och jag inte är tillsammans. Den typen av jargong har jag med nästan alla mina kompisar och jag skämtar friskt på det här sättet även på jobbet. Det gör givetvis att jag inte hade kunnat vara tillsammans med någon som anser att det inte är okej. (Och vice versa.)
 
Jag tror ibland också att folk har svårt att förstå att man kan ha vänner av motsatt kön utan att något händer. Jag har många killkompisar och inget romantiskt har hänt där. Vilket tidigare ex har haft svårt att förstå..
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 234
Senast: Whoever
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 012
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp