Hur skall vi göra för att minimera våran skadliga inverkan på hästen?

Det finns många som säger att vissa saker är skadliga och inte bra, men de kan sällan motivera om just varför eller hänvisa till trovärdiga källor och då saknar det grund.
Man kan ju inte helt från bevis=forskningsresultat bara för att det inte finns någon länk till dem på buke.
 
Det finns många som säger att vissa saker är skadliga och inte bra, men de kan sällan motivera om just varför eller hänvisa till trovärdiga källor och då saknar det grund.
Man kan ju inte helt bortse från bevis=forskningsresultat bara för att det inte finns någon länk till dem buke. Tyvärr är många rapporter "inlåsta" så att vanligt folk inte kan läsa dem utan att betala.
 
Fast det blir ändå en tolkningsfråga i slutänden oavsett, jag kanske tolkar min häst på ett sätt medan någon annan tolkar det på ett helt annat sätt. Vi är alla olika trots allt.
Då tolkar jag ditt svar som ett försvar för att inte ens försöka.
För hästen är det ingen tolkningsfråga - för den är det verklighet.
 
Då tolkar jag ditt svar som ett försvar för att inte ens försöka.
För hästen är det ingen tolkningsfråga - för den är det verklighet.
Då tolkar du helt fel, men vill du tolka det så får du göra det för jag diskuterar/ifrågasätter inte för egen vinning. Däremot är det intressant att diskutera och ifrågasätta generellt sett, vissa klarar av detta fint, andra mindre bra.
 
Det är i första hand hästen som ska ha ett bra underlag. Det kan naturligtvis bli en arbetsmiljöfråga om ridlärare eller annan får besvär från en ridhusbotten.
Alltså underförstått för hästen. En travtränare tycker nog inte att ett dressyrunderlag är något bra underlag för hans travhästar.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 484
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp