Bukefalos 28 år!

Hur skicka paket till Tyskland?

vackerdag

Trådstartare
Undrar om någon här kan hjälpa mig. Har beställt en vara från Tyskland som jag vill returnera. Postnord tar inte emot försändelser till Tyskland just nu. Dhl har inget ombud i det området paketet ska till.

Hur tusan gör man och FÅR Postnord vägra ta emot paket på det här viset?
 
Även om gränserna delvis är stängda så rullar godstransporterna ändå. Tycker det låter konstigt att de inte kan ta emot. Vad sa de när du försökte?
 
Undrar om någon här kan hjälpa mig. Har beställt en vara från Tyskland som jag vill returnera. Postnord tar inte emot försändelser till Tyskland just nu. Dhl har inget ombud i det området paketet ska till.

Hur tusan gör man och FÅR Postnord vägra ta emot paket på det här viset?
Jag har skickat paket till Tyskland nu under våren, med just PostNord. Kommer inte ihåg om det var i april eller maj, men det var inga problem i varje fall. Mottagaren önskade att jag skickade rekommenderat (och mottagaren betalade frakten) så det gjorde jag.
 
Undrar om någon här kan hjälpa mig. Har beställt en vara från Tyskland som jag vill returnera. Postnord tar inte emot försändelser till Tyskland just nu. Dhl har inget ombud i det området paketet ska till.

Hur tusan gör man och FÅR Postnord vägra ta emot paket på det här viset?
DHL levererar ju till dörren i Tyskland, så spelar väl inget roll om det inte finns något ombud? Jag har haft dåliga erfarenhet med postnord vad gäller skicka paket till Tyskland, men goda av DHL.
 
Tack alla för svar. De tog helt enkelt inte emot paketet hos postombudet då det skulle till Tyskland. Skickat till Tyskland för några veckor sen och då gick det bra. DHL kollade jag, gick inte komma vidare på deras sida då de inte hade nåt ombud just dit detta skulle? Får kolla upp det bättre. Schenker tänkte jag inte ens på, tusen tack för det tipset.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Rie
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 686
Senast: Barbabelle
·
IT & mobiler Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 431
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp