Hur skippa snacks?

Sharpless

Trådstartare
När jag är trött, så envisas min hjärna att jag vill ha något att äta, oavsett om det är hunger eller annat som gjort mig trött. Hur hittar du något som är hållbart (dvs som man kan förvara för tills det behövs) och hyfsat energifattigt, men ändå ätbart? Alternativt hur lyckas trycka bort impulserna om att tacka något snabbt attack tugga i sig?
 
När jag är trött, så envisas min hjärna att jag vill ha något att äta, oavsett om det är hunger eller annat som gjort mig trött. Hur hittar du något som är hållbart (dvs som man kan förvara för tills det behövs) och hyfsat energifattigt, men ändå ätbart? Alternativt hur lyckas trycka bort impulserna om att tacka något snabbt attack tugga i sig?
🥕 är bra snack
 
Riskakor? Ölkorv? Jag är också en sån person som behöver tugga ofta ibland, vissa dagar går det bra och vissa är det katastrof. Men riskakor känns ok, så det är mitt stående akutsnacks.
 
Jag äter när jag har tråkigt, ffa när hjärnan får för lite stimulans. Jag brukar konsumera knäckebröd (utan något på) när det krisar. Men det beror lite på vad jag är sugen på. Ibland vill man ha något salt, ibland något sött, ibland något torrt och "bulkigt" och ibland något mer vattnigt. Surkål rakt ur burken brukar funka, brukar även ha lite konserver hemma med majs, champinjoner, makrill och sånt.
 
Tack för alla svar, absolut är det ju bästa att undvika att ha saker hemma, men med bristande självdisciplin håller det inte alltid. Får testa lite och se vad jag kan lyckas "nöja" mig med.
Ta en titt i tråden jag startade om "nyttiga salta snacks", där finna jättemånga fina tips! Jag har hittat hem hos rostad curly kale. :D
 
Jag är lite tvärtom. Har jag mycket hemma blir jag lite mättad. Finns det mycket att välja på kan jag välja ingenting, finns bara lite känner jag att då kan jag lika gärna äta upp det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 244
Senast: mrkarisma
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 573
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 283
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp