Hur skulle ni löst sällskapsfrågan?

Sv: Hur skulle ni löst sällskapsfrågan?

Alexandra_W skrev:
Sen kom jag på en VIKTIG sak som jag helt glömt ens i mina egna funderingar och önskemål etc!

Snart är det vinter. När vintern kommer så kommer snön och isen. Det innebär att jag i mer eller mindre långa perioder är 'fast på gården'. I värsta fall hela jävla i vintern, i bästa fall just periodvis. Fast på gården innebär att jag INTE har någon möjlighet att träna eller tävla, om jag så hade femtioelva tävlingshästar startklara i stallet..

Fan vad du är samvetsgrann och ska komplicera saker och ting! ;) :D

Men visst - en VÄLDIGT "valid" poäng i besluts ångest argumenterandet.... köper det helt och fullt - och det försvårar ju saken.

summa summarum tycker jag bara helt enkelt att du skulle mentalt BEHÖVA en FRISK och funktions duglig häst. pronto. basta. för att förhoppningsvis "läka" lite av alla j-la år med krångel och olycka du haft...!

OM du bestämde att vänta, så skulle jag ta en konvalencent eller en av dina tillridningar som du brukar ha ibland, för att TILLFÄLLIGT lösa sällskaps problemet. Men sen j-lar är det du som skaffar nåt du vill och KAN använda till det du vill och alltid tänkt....
 
Sv: Hur skulle ni löst sällskapsfrågan?

hmm... har följt dina eskapader... du har verkligen haft otur...
Om jag skulle tipsa om något, så skulle det vara: skaffa islänning! ;)
De är friska och sunda för det mesta, älskar att leva ute och är trevliga kompisar både för människor och djur :) :love:
De äter inte så mycket som en stor brun häst, de kostar hälften att försäkra och är MYCKET goare att krama! :p :love:
 
Sv: Hur skulle ni löst sällskapsfrågan?

skuggi skrev:
hmm... har följt dina eskapader... du har verkligen haft otur...
Om jag skulle tipsa om något, så skulle det vara: skaffa islänning! ;)
De är friska och sunda för det mesta, älskar att leva ute och är trevliga kompisar både för människor och djur :) :love:
De äter inte så mycket som en stor brun häst, de kostar hälften att försäkra och är MYCKET goare att krama! :p :love:

jag tycker INTE om islännigar. Med all respekt för islandshästarna och dess ägare så JAG ser liksom nada vits med att ha ett litet lurvtroll att lalla runt på ;)
 
Sv: Hur skulle ni löst sällskapsfrågan?

CeciliaW skrev:
Instämmer faktiskt. Om hästen funkar att gå själv, så tycker jag att du ska vänta med att skaffa en till häst, så du kan sanera din ekonomi i lugn och ro och inte vara nervös över att något kan hända.

Skrivit svar på det längre ner i tråden, om hur valacken reagerar på att gå själv etc.

Huvudfrågan där är om jag kan ge avkall på en sådan viktig princip och 'röd tråd' i min hästhantering att jag låter honom gå själv. jag VET inte (gör jag nog inte förrän den dagen är där när jag måste bestämma) men jag är högst tveksam till att jag skulle det.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: linlar1
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 947
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 313
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp