Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Sv: Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Det tycks inte finns Undercover kvar att få tag i, slut i lager i allt utom stora storlekar inser jag nu när jag kikar ? =/
 
Sv: Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Större stl på det yttersta täcket. ;)

DÅ blir de alldeles för stora, jag försökte ju så redan för flera år sen men så lätt skulle det inte vara. Handlar ju säker 'bara' om att träffa 'rätt' modellmässigt på över- resp undertäcke, men än har jag inte lyckats.

Nu är det dock bestämt, de bortskämda kräken får:

Varsitt fleecefodrat teflonbelagt regntäcke (då jag inte hittade ngt 100 grams med teflonbeläggning).

Sen får bararberna varsitt nytt 220 gramstäcke, och varsitt nytt ofodrat regntäcke, båda teflonbelagda.

Och voila, för den nätta :o summan av 6000 kr (där gick februari månads hästbudget åt helvete redan nu) så slipper mamma täckesbytena..

Och hästarna slipper stå med blöta täcken, så alla nöjda och glada utom plånboken.

(Märkesmässigt så de fleecefodrade blir Horse Saver, och de andra Mark Todd. Velade länge om de ofodrade regn skulle vara HS, jag gillar dem bättre då de har halvhals och jag VET de sitter bra. De är dock dyrare, inte jättemycket, ca 150 kr/st dyrare billigaste stället på nätet för resp märke).
 
Sv: Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Jasså, där ser man. Kolla www.hastshoppen.se då .
Där finns dom också har jag för mig, Event UC alltså.


De säljer även Rambo Duo också , ganska dyra täcken - men ack så bra de verkar..
Med garanti på.
 
Sv: Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Jasså, där ser man. Kolla www.hastshoppen.se då .
Där finns dom också har jag för mig, Event UC alltså.


De säljer även Rambo Duo också , ganska dyra täcken - men ack så bra de verkar..
Med garanti på.

Slut där med i alla storlekar under strl 145 cm.

Rambo har inga bogveck, jag är kinkig med sådana (även fast jag vet att Rambo inte brukar skava, men jag vill ha bogveck, inte bara för skavrisken utan ändå). Nackdelen med Duo (som jag faktiskt kikat på, kollat alla 'istoppstäckensvarianter' jag hittat) är att det är o eller 300 gr, skulle velat ha 0 eller ca 200 gr. Så det ihop med inga bogveck så nä.

Men nu blir det som sagt nya täcken av annat märke (Mark Todd och Horse Saver), men tack ändå.
 
Sv: Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Jag hade köpt nya täcken! Lägg pengarna på Horsewares täcken så blir de aldrig tunga + att de aldrig läcker in :)

Varning för Trend täckena bara de är värdelösa :crazy:
 
Sv: Hur skulle ni löstd et här? Ang täcken

Jag hade köpt nya täcken! Lägg pengarna på Horsewares täcken så blir de aldrig tunga + att de aldrig läcker in :)

Varning för Trend täckena bara de är värdelösa :crazy:


Trend vet jag inte ens vilka täcken det är? Horseware skulle jag gärna ha om de hade bogveck (se mitt svar nedan). Och det blev som sagt nya täcken (och djupa hål i plånboken), men Mark Todd och Horse Saver (jag vill ha teflonytan, och HStäckena vet jag är bra, och iaf den lösa MThals jag har är bra och de jag vet som har MT täcken är nöjda, så får hoppas jag blir det med)
 

Liknande trådar

Utrustning För en månad sen ungefär sålde jag ett täcke på Tradera. Täcket var ett knappt år gammalt. Det märket och modellen är en av mina STORA...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 146
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp