Hur snabbt fick ni en reaktion...

Apollo

Trådstartare
...efter foderelimentationen, och vilken reaktion fick ni.
I går började jag ge vovvsan lite lite av allt (inte riktigt allt) som hon ätit under sin livstid.
Nu på morgonen när husse var ute så var bajset illaluktande och löst hon bajsade flera gånger detta har hon inte gjort på 8 veckor.
Kan ju bero på att hon fått annan mat (foderbyte) men av så lite, klart det var en salig blanding av Orijen, Robur, Bravo och lite godis som hon brukar äta. Och hon fick inte allt på en gång, torrfoder på morgonen, Bravo på kvällen och lite godis vid ett träningspass
Kan man kalla detta en allergireaktion eller är det för tidigt.
Hade förväntat mig lite längre tid och mer klåda igen.
Ska ringa på måndag till dom men får inte sluta föränn jag pratat med dom är orden. Hur var det för er?
 
Sv: Hur snabbt fick ni en reaktion...

För att min ska reagera brukar det ta ca ett dygn, plus minus. Har du fått någon sjukdom konstaterad på din hund?
 
Sv: Hur snabbt fick ni en reaktion...

Vi håller på med allergiutredning. Hon har käkat Z/D i åtta veckor. Nu ska vi kolla om det kan vara nåt foder som hon är allergisk mot. Skulle gjort pricktest i början på juni men vetten blev sjuk så vi börjar i denna ända ger det inget så gör vi pricktest sen. Så jag undrade hur snabbt man kan vänta sig en reaktion och om det var en allergireaktion eller om det var för att hon fått annan mat fast det var lite.
 
Sv: Hur snabbt fick ni en reaktion...

Om jag ska gå på hur Viktor reagerat, så t ex när jag bytt foder, eller när han stal kattmat, så har första reaktionen kommit samma dygn, och sen om han fortsatt få samma mat har kliet ökat under ungefär en vecka och sen nått 'toppen'. När han stal kattmat, dvs en gång fick i sig, så ökade kliet samma dygn, och sen kliade han mer och mer i ett par - tre dagar, sen vek det. Efter cirkus 4 dagar var han klifri igen.

Omvänt samma sak, han har minskat kliet samma dag vid matbyte, och på en vecka blivit klifri på det han tål.

Dock 'ska' det som jag begriper ta längre tid 'egentligen', så jag vet inte jag.

Vi har inte gjort någon provokation på Viktor än dock, vi är på eliminationen, men när jag själv innan bytt foder och sådär.

Nu sist vet vi inte varför han kliade, en stark gissning är av köttproteinet i vetrimoxin. Då avtog reaktionen litegrann redan dygnet efter det sattes ut, och var helt borta på 10 dagar, kom en ökning strax innan det försvann dock.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: Heddiz
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 039
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Då var det dags, rädslan, ångesten och tankarna att "man ska inte skaffa djur". Mollan är dålig, och jag livrädd! Idag vid 14-tiden låg...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp