Hur sover era djur på natten?

Millicent

Trådstartare
Jag reflekterade precis lite över vilka olika sov-preferenser mina hundar haft :D Samojeden ville sova på golvet, gärna så svalt som möjligt. Mitteln sov antingen i sin bädd eller på golvet med huvudet instucket under vår säng :love:. Vavvan vägrar annat än att sova i vår säng. Hon varierar mellan att ligga under täcket, sin egna kudde, och min kudde. Någon gång under natten brukar hon dock oftast lägga sig på min kudde med huvudet in-gosat i mitt nackhår. Sambon berättade att hon brukar lyfta på huvudet när han går upp på morgonen och då är hennes ansikte fullt i hår :laugh:
 
Mina djur har alltid valt att sova nära. :heart Shiban sover trots sin päls alltid under täcket i knävecket (eller, om vi sover i soffan knorrar hon i hörnet ovanför huvudkudden.), Kailzie sov alltid vid mitt bröst... och kisseknorr måste givetvis vara extra och sova som en boa runt min hals. 😅 Små framtassar på nacken och långnäsan vid örat typ... fast ibland om jag vänder mig kväver han mig så jag vaknar rätt ofta. 100% värt det!
Om ett djur saknas i sängen har jag jättesvårt att sova.
 
Ammo varierar mellan sängen med mig, på golvet eller i sin bädd.
Jag tror han eg föredrar sängen - men han gillar inte när jag rör mig för mycket (eller försöker klappa honom/nuddar honom i största allmänhet) så då går han ner och lägger sig med en sur suck. Han ligger nästan alltid i sängen när jag vaknar, förutom om det är väldigt varmt så misstänker att han hoppar upp och lägger sig när jag somnat.
Det är nog inte för att han föredrar att sova med mig han ligger i sängen utan för att den är skönast, han ligger gärna där och trynar annars med. Bäddar och dyl kan han nämligen inte ligga utsträckt på sidan eller på rygg i iom storleken och det är hans favoritställningar att sova i..
 
Totte sov på sin sänghalva, ofta utbrett och snarkandes :heart efter morgonkissen brukade vi gå in och så skedade vi i några timmar 🥰
IMG_20220506_044853_424.jpg
 
Min första corgi sov lite omväxlande i fotänden på sängen, på golvet eller i bädden. Hon hoppade upp o ner under natten, det blev nog för varmt i sängen.
Nuvarande corgi sover alltid i sängen. Helst i knäveckshöjd uppepå mitt täcke. Hon har fått ett eget täcke för mina ben tenderar att åka ur sängen i sömnen för hon ligger för nära. Men nope det ska vara mitt täcke o nära.
 
Mina två katter sover oftast ovanpå täcket, mellan mina ben! Det är helt hopplöst att vända på sig under natten, för man får hålla i täcket och dra benet under katterna. Flyttar man på dom så är de tillbaka inom 5 sekunder :D

Vissa nätter sover de någon annanstans och då saknar jag dom :love:
 
Mina katter är ytterst speciella och brukar sova i tvättkorgen, alltså en sån öppen trådback där det ligger handdukar som ska tvättas. Mammas och pappas katt som de hade när jag var barn sov i tvättmaskinen. Det är givetvis ingen som stängt in katten i tvättmaskinen, utan han valde själv denna eh.... udda sovplats.
 
Ena hunden ligger i soffan eller på golvet i vardagsrummet, den andra på golvvärmen på toan eller i soffan, den tredje i korg i hallen eller i soffan.

Samtliga katter gillar golvvärmen på toan, antingen bakom tvättmaskinen eller längs väggen, förutom en han ligger helst i tvättkorgen.

Förutom enda hunden skulle nog alla helst sova i sängen, vilket dom får göra ibland (främst katterna). Men tycker det blir för trångt med båda hundarna i sängen och jag har inte samvete att bara låta en ligga där😅
 
Min katt får inte sova i sovrummet, vi har försökt - men det går inte. Har man sovrumsdörren öppen så galopperar han omkring i sovrummet, ut och in under sängen, krafsar i något hörn/på garderobsdörrar, klättrar på sänggaveln och hoppar ner på dig osv. Så han får sova någon annanstans - vilket brukar vara en av korgarna/bäddarna eller i soffan.
 
Yngre katten vill ligga i sängen på natten. Han ska ligga på vänster sida av huvudkudden, närmst fönstret. Om jag bäddar på annat sätt klagar han högljutt till jag ändrar. Under natten rör jag mig en del, så brukar vakna med att han istället ligger vid fötterna alt. under sängen om jag råkat sparka ner honom.

Äldre katten vill ligga så långt bort som möjligt från oss, typ. På soffan, klöstunnan, mattan, matbordet eller garderoben. Varsomhelst, så länge det inte är inom klappavstånd.
 
Torsten sover på mina kläder golvet nedanför sängen. eller på en matta i rummet bredvid, intill skygga katten.

Han vill upp i sängen när jag lägger mig för att få brottas och kampa med mina händer :) När han är nöjd lägger han sig vid huvudkudden men hoppar ner efter en stund för det är för varmt att liga på madrass. Han söker sig till kalla underlag
 
Jag reflekterade precis lite över vilka olika sov-preferenser mina hundar haft :D Samojeden ville sova på golvet, gärna så svalt som möjligt. Mitteln sov antingen i sin bädd eller på golvet med huvudet instucket under vår säng :love:. Vavvan vägrar annat än att sova i vår säng. Hon varierar mellan att ligga under täcket, sin egna kudde, och min kudde. Någon gång under natten brukar hon dock oftast lägga sig på min kudde med huvudet in-gosat i mitt nackhår. Sambon berättade att hon brukar lyfta på huvudet när han går upp på morgonen och då är hennes ansikte fullt i hår :laugh:

Min hund sover vid mina fötter eller under sängen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej hopp! Min hund har en bädd i sovrummet, fri tillgång till alla möbler (kan dock inte hoppa upp i sängen, bär upp henne där på...
Svar
4
· Visningar
3 010
Senast: Vipp
·
Småbarn Tvååringen är inne i nån självständighetsprocess av nåt slag. Inget oroande och lär säkert gå över. Men kvällarna orkar jag bara inte...
Svar
19
· Visningar
2 953
Tjatter Min sömn är det ju lite si och så med och den har givit mina närmaste lite goda skratt då och då. Hur sover ni? Jag sover med...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 738
Senast: fryckan
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 656
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp