Hur sover/sov era spädbarn?

C

Clintan

Min 4,5 mån son sover väldigt lite på dagarna. På natten sover han från ca 21.00 tills 08.00 med två avbrott för mat. På dagen sover han ca 2 h totalt, han sover i flera omgångar men bara en 10-20 min per gång. Någon enstaka gång händer det att han sover en längre stund på eftermiddagen, då ca 1,5 - 2 h, men det händer kanske en gång varannan vecka. Han är inte gnällig och verkar inte vara trött, så jag antar att inte behöver sova mer, men hört att spädbarn i hans ålder sover ca 16-18 h/dygnet. Han sover kanske 13 h. Detta har han gjort sedan han kom hem ifrån BB/neo.
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

Nova somnar mellan 20 och 22 och sover hela natten utan avbrott till 6-7. då vill hon ha mat, sen somnar hon om igen och sover till 9-10. Under dagen tar hon korta sovstunder. ibland kan hon sova i nån timme. men oftast är det max en halvtimme åt gången. Nova är 3,5 månad.
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

William är snart 3 månader (nästa vecka) och han somnar vid ca 20-22 och sover till ca 08.00. Fast då har han vaknat några gånger och ätit under natten.

På dagen har han ett långt sovpass mitt på dagen då han sover 2-3 timmar. Sen brukar han normalt sett inte sova mer.

Den första tiden när vi kom hem från BB sov han INGENTING dagtid! Tills vi kom på att han ville ligga på mage :eek: vilket han då får göra på dagen (vet att de egentligen inte får det :o).
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

Alva är fem månader om ett par dagar.
HOn somnar mellan 20-22 och sover därefter till klockan 05 då hon vill ha mat men somnar om lika fort igen. Dock har nu börjat med att vakna klockan 01 och vill ha mat.

Hon sover oftast ingenting på dagarna. Det händer att hon sover en halvtimme.

När hon var runt 2-3månader somnade hoon runt 21-23 och sov till 07 och sov ca 2 timmar på dagen..
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

Min lilla son, 4 månader gammal sover som detta:

Går o lägger sig vid 19-tiden
Vaknar för mat vid 01-tiden, somnar direkt om igen
Vaknar för morgonen vid 06-tiden, är vaken 2 timmar
Somnar igen vid 08-tiden och sover till ca 09:30

På dagarna sover han liksom din son, bara kortare powernaps! Runt 30 min åt gången. Väldigt ovanligt att han sover längre. Händer typ bara om vi är ute och går.
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

*kl*

Reid är 3.5 månad nu. Han somnar runt 21-22 och sover hela natten. Vaknar igen mellan 5-7 på morgonen, äter, lallar lite i sängen och somnar för det mesta om igen och sover fram till 9-10 (om mamma har tur). Dagtid slumrar han mest - max 30 minuter även om det kan variera lite. Åker vi bil t ex så sover han för det mesta hela tiden.

När han blev 3 månader så vände han sig från rygg till mage och för några nätter sedan började han även göra det i sömnen till mammas stora oro! =)
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

KL

Då sover inte min son ovanligt lite, jämför man med era så är det ungefär samma. De flesta brukar ju somna när man promenerar med dem i vagnen, ibland gör han det, men vaknar direkt man stannar och sover i bilen gör han bara om han är jättetrött, han hatar åka bil, fast det har blivit bättre. Ibland är det värsta att få honom att somna, fast man märker att han är trött så ska han inte, man ser riktigt hur han anstränger sig för att hålla sig vaken.
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

HÄr är en till som inte sov särskilt mkt när han var liten. Mkt korta sovstunder och väldigt svår att få att somna.
Vi kämpade och kämpade, såg att han var trött och behövde sova men han kämpade emot och det tog sin lilla tid.

Nu fyller han 1 år på torsdag, somnar på kvällen vid 19, sover oftast utan avbrott fram till morgonen, brukar vakna mellan 6-8.30. Sen sover han mellan 10-13, ibland bara en timme och ibland 3 timmar. Dessutom somnar han själv i sin säng, oftast utan problem.

Sover sällan i bilen, sover aldrig i vagnen. NÄr han var liten somnade han nån gång då och då i vagn och bil men väldigt sällan.

Jaha, bara för jag var lite skrytig om sonens sömn så skulle han inte somna nu....
 
Senast ändrad:
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

Min första sov i tre månader... Fick väcka honom för att mata. Efter det så har han sovit bra framtills för ngt år sen . Nu har han väldigt svårt att komma till ro på nätterna (11 år och högfungerande autism). Barn två sov dåligt vaknade upp till 12 ggr / natt. Visade sig ha laktosintolerans. Hon skrek inte, bara sov dåligt.
Barn tre var vaken nästan hela tiden på BB, skrek tills jag höll på att stupa. När vi kom hem vände det och hon blev en underbar lite tjej som sov jättebra.
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

Isac brukar "somna på soffan" på kvällarna med oss i vardagsrummet vid 21-tiden (halvslumrar lite). Sedan går han efter amning och blöjbyte och sover i spjälsängen för natten vid 23-tiden.

Sedan sover han non-stop utan mat till 07 ungefär. Vill jag sova vidare, är det bara att amma och så sover han vidare till 09 eller något sådant. Eller så går vi upp vid 07-08; han är lika glad vilket som.

Sen brukar han sova lunch och somnar vid 11-12 och sover fram till 13-14 ungefär. En liten powernap på eftermiddagen, annars är han vaken resten.

/snurpe
 
Sv: Hur sover/sov era spädbarn?

Min 4,5 mån son sover väldigt lite på dagarna. På natten sover han från ca 21.00 tills 08.00 med två avbrott för mat. På dagen sover han ca 2 h totalt, han sover i flera omgångar men bara en 10-20 min per gång. Någon enstaka gång händer det att han sover en längre stund på eftermiddagen, då ca 1,5 - 2 h, men det händer kanske en gång varannan vecka. Han är inte gnällig och verkar inte vara trött, så jag antar att inte behöver sova mer, men hört att spädbarn i hans ålder sover ca 16-18 h/dygnet. Han sover kanske 13 h. Detta har han gjort sedan han kom hem ifrån BB/neo.

Vincent vaknar endast en gång /natt för att matas & bytas på.
Sedan vaknar han vid kl 6-7, matning mm, sover tills 9, matning mm, sover tills 11-12:matning.Sedan brukar vi vara uppe & så sover ahn på eftermiddagen ngn timme tills sambon kommer hem, ibland sover Vincent till 14 oxå efter 12 matningen, men inte jämt.
Vi har väldigt bra rutin på detta & det har varit så sedan han föddes.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
953
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 042
Senast: Migo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 459
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp