Hur sparar ni era bilder?

hopphast

Trådstartare
Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer?
Var? hur gör ni när ni sparar ner?

Jag har en iphone, har tidigare sparat på google drive och ett externt minne. Nu när jag sparar på google drive får bilderna något konstigt filnamn och går inte att öppna på datorn?

Har också testat att spara ner på icloud men har för många bilder så de går inte plats.

Samt när jag kopplar in iphone i datorn har det tidigare bara funnits EN mapp med bilder som jag kunnat kopiera till mitt minne. Grymt smidigt. Nu finns det minst en mapp för varje månad och vissa månader har 5 undermappar?! Plus att det är blandat med nån sorts filer som inte går att öppna, vissa vanliga JEPG filer samt vissa bilder som blivit filmer.

GAAAH hur gör jag detta på lättaste sätt? Någon som vet? *desperat*
 
Jag har hyfsat gott om minne i min iPhone, som synkar mot iCloud - vilket gör att jag även kommer åt bilderna via iCloud webinloggning. Den vägen kan jag också ladda ner bilder till min egen dator/hårddisk. Någon gång ibland laddar jag ner hela rasket från iCloud web och säkerhetskopierar lokalt hemmavid.

Att öka lagringsutrymmet på iCloud från 5 GB till 50 GB kostar 9 kr/mån och var en ickefråga för mig.
 
Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer?
Var? hur gör ni när ni sparar ner?

Jag har en iphone, har tidigare sparat på google drive och ett externt minne. Nu när jag sparar på google drive får bilderna något konstigt filnamn och går inte att öppna på datorn?

Har också testat att spara ner på icloud men har för många bilder så de går inte plats.

Samt när jag kopplar in iphone i datorn har det tidigare bara funnits EN mapp med bilder som jag kunnat kopiera till mitt minne. Grymt smidigt. Nu finns det minst en mapp för varje månad och vissa månader har 5 undermappar?! Plus att det är blandat med nån sorts filer som inte går att öppna, vissa vanliga JEPG filer samt vissa bilder som blivit filmer.

GAAAH hur gör jag detta på lättaste sätt? Någon som vet? *desperat*
Jag har en extern hårddisk usb, som jag sparar foton och filer på. Om den går åt helvete ja då försvinner allt men mer troligt att min telefon eller dator havererar först
 
Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer?
Var? hur gör ni när ni sparar ner?

Jag har en iphone, har tidigare sparat på google drive och ett externt minne. Nu när jag sparar på google drive får bilderna något konstigt filnamn och går inte att öppna på datorn?

Har också testat att spara ner på icloud men har för många bilder så de går inte plats.

Samt när jag kopplar in iphone i datorn har det tidigare bara funnits EN mapp med bilder som jag kunnat kopiera till mitt minne. Grymt smidigt. Nu finns det minst en mapp för varje månad och vissa månader har 5 undermappar?! Plus att det är blandat med nån sorts filer som inte går att öppna, vissa vanliga JEPG filer samt vissa bilder som blivit filmer.

GAAAH hur gör jag detta på lättaste sätt? Någon som vet? *desperat*
Jag har iCloud, betalar 29kr i månaden för typ 500GB tror jag. Efter att min mobil blev stulen för några år sedan och alla bilder som fanns på mobilen inte fanns någon annanstans (=försvann) så har jag valt att spara allt på mobil+iCloud. Enkelt att ladda ned en bild från iCloud till datorn sen eller liknande och allt sparas automatiskt så jag behöver inte göra något själv.
 
Jag har hyfsat gott om minne i min iPhone, som synkar mot iCloud - vilket gör att jag även kommer åt bilderna via iCloud webinloggning. Den vägen kan jag också ladda ner bilder till min egen dator/hårddisk. Någon gång ibland laddar jag ner hela rasket från iCloud web och säkerhetskopierar lokalt hemmavid.

Att öka lagringsutrymmet på iCloud från 5 GB till 50 GB kostar 9 kr/mån och var en ickefråga för mig.

Det låter ju smidigt om det bara kostar 9 kr.. Vad blir det för filer av bilderna i icloud när du synkar till din hårddisk? Vanliga JEPG som går att öppna? Eller får du vissa som bilder, vissa som filmer och vissa som inte går att öppna?
 
Jag har en Sata 2.5 tums SSD disk i datorn jag sparar alla bilder till, samt en back up av vissa mappar på Google Drive, album på imgur och en extern SSD.
Den interna hårddisken jag har bilderna på är inte samma disk jag kör operativsystemet och program ifrån, i hopp om att minska risken för att den skall fördärvas.
 
Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer?
Var? hur gör ni när ni sparar ner?

Jag har en iphone, har tidigare sparat på google drive och ett externt minne. Nu när jag sparar på google drive får bilderna något konstigt filnamn och går inte att öppna på datorn?

Har också testat att spara ner på icloud men har för många bilder så de går inte plats.

Samt när jag kopplar in iphone i datorn har det tidigare bara funnits EN mapp med bilder som jag kunnat kopiera till mitt minne. Grymt smidigt. Nu finns det minst en mapp för varje månad och vissa månader har 5 undermappar?! Plus att det är blandat med nån sorts filer som inte går att öppna, vissa vanliga JEPG filer samt vissa bilder som blivit filmer.

GAAAH hur gör jag detta på lättaste sätt? Någon som vet? *desperat*
Sparar ner på sticka en gång om året från vår gemensamma capture. Men gör även ett fotoalbum då och då. Ungarna gillar att glutta i dom.
 
När jag ska spara bilder från IPhone har jag ett stort problem. Har jag tagit en bild och redigerat så ligger orginalet tydligen kvar. Ser inte det i kameran men när jag laddar ner dom så kommer bilden som både orginal och redigerad. Tips?
 
Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer?
Var? hur gör ni när ni sparar ner?

Jag har en iphone, har tidigare sparat på google drive och ett externt minne. Nu när jag sparar på google drive får bilderna något konstigt filnamn och går inte att öppna på datorn?

Har också testat att spara ner på icloud men har för många bilder så de går inte plats.

Samt när jag kopplar in iphone i datorn har det tidigare bara funnits EN mapp med bilder som jag kunnat kopiera till mitt minne. Grymt smidigt. Nu finns det minst en mapp för varje månad och vissa månader har 5 undermappar?! Plus att det är blandat med nån sorts filer som inte går att öppna, vissa vanliga JEPG filer samt vissa bilder som blivit filmer.

GAAAH hur gör jag detta på lättaste sätt? Någon som vet? *desperat*
Har molntjänst och foton som är viktiga för mig har jag på dator och extern hårddisk.
 
Jag har ”ett par” externa hårddiskar. Överför med PhotoSync eller airdrop från telefonen. Jag är en bildhoarder av rang, men det är väldigt skönt att kunna gå tillbaks och hitta just den där bilden man tog för fem år sen när man väl behöver den. 😉
 
Det låter ju smidigt om det bara kostar 9 kr.. Vad blir det för filer av bilderna i icloud när du synkar till din hårddisk? Vanliga JEPG som går att öppna? Eller får du vissa som bilder, vissa som filmer och vissa som inte går att öppna?
Ja, 50 GB klarar åtminstone jag mig på rätt länge, för mobilbilder. Sen får man kanske ha en liten gnutta gallringsdisciplin också. Det handlar ju inte om att man inte ska spara den där jättesöta hundbilden från 2013... utan mer om att man kanske inte behöver spara även de trettio kassa bilderna man tog vid samma tillfälle. :D

Och filma kanske man inte måste göra i 4K i alla lägen heller, skall det bara visas på en mobilskärm så tar ju 720 bara en bråkdel av minnesutrymmet.

Jag har inte upplevt några problem med filformat eller korrupta filer i samband med iCloud. Det jag markerar på webben och laddar ner, landar fint och korrekt på datorn.
 
När jag tidigare hade iphone använde jag icloud och betalade 29 kr för 200 GB. När jag för två år sen bytte mobil till samsung upptäckte jag det struliga i att ha lagringen via mobiltillverkaren så då byta jag till betaversionen av Dropbox. Dropbox är dyrare, kostar 139 kr i mån men det ger 2000 GB. Sparar inte bara bilder där utan även viktiga dokument. Det sagt behöver jag inte idag 2000 GB men Dropbox kan jag använda oavsett mobil/dator etc. För mig har även Dropbox funkat mkt bättre vad gäller att automatisk spara bilder på mobilen jmf med både icloud och google driver/foto.

Jag har även en extern hårddisk.
 
Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer?
Var? hur gör ni när ni sparar ner?

Jag har en iphone, har tidigare sparat på google drive och ett externt minne. Nu när jag sparar på google drive får bilderna något konstigt filnamn och går inte att öppna på datorn?

Har också testat att spara ner på icloud men har för många bilder så de går inte plats.

Samt när jag kopplar in iphone i datorn har det tidigare bara funnits EN mapp med bilder som jag kunnat kopiera till mitt minne. Grymt smidigt. Nu finns det minst en mapp för varje månad och vissa månader har 5 undermappar?! Plus att det är blandat med nån sorts filer som inte går att öppna, vissa vanliga JEPG filer samt vissa bilder som blivit filmer.

GAAAH hur gör jag detta på lättaste sätt? Någon som vet? *desperat*
Jag har en stationär dator där jag tömmer och sorterar alla mina bilder i mappar.
 
En hårddisk har en förväntad livstid innan haveri på 3-5 år, så om det är enda lagringsplatsen kan man ligga lite rökigt till. Även om den också kan hålla 15 år. Haveriet beror på olika saker för olika hårddiskteknologier.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
362
IT & mobiler Med jämna mellanrum hjälper pappa mig att spara ner mina bilder från min Iphone 11. Problemet är att om jag tar en bild och redigerar...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Lilla
·
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 482
Äldre Sahar i mellandagarna sitter jag hemma hos foraldrarna utan mycket socialt liv vilket betyder att jag antligen har tid o gora alla saker...
Svar
12
· Visningar
2 084
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp