Hur stå ut med distansförhållande?

Nu är jag så ledsen att jag funderar på att göra slut :(.
Fy fan man ska inte behöva må såhär i en relation! Den ska göra en gladare.
Har man inte tid att prata, som idag då så vill jag ändå ha något slags uttryck för att jag är omtyckt. Jag kan inte gissa att hen tycker om mig, hen måste säga/skriva det. Det behöver jag oavsett om det är en distansrelation eller inte. (det är nästan bara jag som skriver snälla/gulliga saker). Vi pratade om det här senast igår och jag sa att jag endast vill att hen hör av sig när hen/kan vill (detsamma gäller såklart för mig) osv. Men jag mår skit av det! Vi klaffar inte på det planet alls och det tror jag ärligt talat är det viktigaste för mig. Men jag kan inte förmå mig själv att göra slut i någon som är så fin. Hen är så speciell på en massa sätt: intelligent, rolig, attraktiv, självständig, vet vad hen vill etc.

Hjälp! Vad skulle ni ha gjort?
 
Nu är jag så ledsen att jag funderar på att göra slut :(.
Fy fan man ska inte behöva må såhär i en relation! Den ska göra en gladare.
Har man inte tid att prata, som idag då så vill jag ändå ha något slags uttryck för att jag är omtyckt. Jag kan inte gissa att hen tycker om mig, hen måste säga/skriva det. Det behöver jag oavsett om det är en distansrelation eller inte. (det är nästan bara jag som skriver snälla/gulliga saker). Vi pratade om det här senast igår och jag sa att jag endast vill att hen hör av sig när hen/kan vill (detsamma gäller såklart för mig) osv. Men jag mår skit av det! Vi klaffar inte på det planet alls och det tror jag ärligt talat är det viktigaste för mig. Men jag kan inte förmå mig själv att göra slut i någon som är så fin. Hen är så speciell på en massa sätt: intelligent, rolig, attraktiv, självständig, vet vad hen vill etc.

Hjälp! Vad skulle ni ha gjort?

Vad skulle bli bättre av att göra slut?!? Då skulle ni ju inte ses ALLS, inte höras ALLS, inte finnas i varandras liv ALLS... Har väldigt svårt att se hur det skulle kunna leda till något bättre om det nu är så att ni älskar varandra och VILL vara tillsammans...

Angående hur du vill att din partner skall bekräfta att hen älskar dig, så kan man inte ändra på människor... Du uttrycker dig på ditt sätt, partnern på sitt. Det hela slutar så lätt i "om du verkligen älskade mig så skulle du..." Och den sortens krav på varandra - även om det bara handlar om att man vill ha en gullig emoji i ett sms - blir sällan bra. Så släpp det! Jag vet att det är svårt, men försök! Se det inte som att din partner är "skyldig" dig att uttrycka sig gulligt eller att säga det ena eller det andra, utan ge henom frihet att uttrycka sin kärlek till dig på SITT sätt!

Angående att prata om jobbiga saker på distans: Vi gör det, och brukar för det mesta reda ut det. Det blir för mycket i livet som "sätts på vänt" annars, tycker jag. Samtidigt så har jag också ibland, när förhållandet känts skakigt, medvetet ansträngt mig för att inte ta upp det negativa, bestämt mig för att vissa samtal skall bli BRA. Kräver viss självdisciplin, men har funkat för mig/oss.
 
Jag håller helt och hållet med @Roheryn ovan @Myblackcat. Vi visar alla vår kärlek och uppskattning på olika sätt. Ett sätt är inte mer rätt än något annat. Jag skulle känna mig väldigt konstig om jag försökte visa min kärlek till partnern på något sätt som inte är jag. Det har inte med att göra om man är i ett distansförhållande eller ej.

Sättet min partner visar sin kärlek till mig är inte viktigt utan ATT han gör det. Jag ser heller ingen poäng med att göra slut om man älskar personen i fråga. Då försvinner den ju helt ur ens liv sas.
 
Alla uttrycker sig på olika sätt och jag tycker absolut att man kan berätta hur man själv funkar. Jag uppskattar att min partner gör det så jag vet och förstår hur denna tänker och förstår att personen tolkar situationen på andra sätt än jag - men man kan aldrig tvinga någon annan att ändra på sig. Och tycker bara att man ska ändra på sig själv i den mån det är gynnsamt.

Till skillnad mot @Roheryn tycker jag absolut att helt olika kommunikationsmönster och oförmåga av någon anledning mötas så båda mår bra i en relation är gott skäl att avsluta relationen. Även om det är jobbigt nu, känns det bättre på sikt. Vill du inte avsluta, måste du rannsaka dig själv om du står ut/kan bli bekväm med hur läget är idag med brist på bekräftelse, kontakt osv. Något mer eller annat kan du inte vänta dig och gör du det blir du bara besviken.
 
@starcraft: Jag förstår hur du menar men jag tycker det är viktigt att skilja på kommunikation och sätt att visa sin kärlek.

Kommunikationen måste givetvis fungera men sättet att visa sin kärlek behöver verkligen inte vara likartat från båda. Det viktiga är ju att kärleken uttrycks.
 
Tack för alla svar :love:!

Men det är slut :cry:. Jag hade rätt i min känsla den senaste veckan, att hen knappt hört av sig och inte varit kärleksfull. Hen ringde idag och sa att hen funderade på om vi borde göra slut. Det var ett bra samtal med egentligen inga nya grejer som togs upp. Hen hade mått dåligt den senaste veckan (vi har bara varit ifrån varandra en vecka sedan hen bode hos mig en period) över att hen känt sig otillräcklig då hen vetat att hen inte hört av sig tillräckligt. Den ångesten gjorde även att hen inte kunde vara glad over relationen och vara kärleksfull mot mig. Bland det tuffaste att höra var att hen förknippar mig med ångest :(. Och att hen inte kan känna något positivt för mig då.

Vi tror båda att vår relation skulle funka och vara bra om vi bodde på samma ställe, men att distansen komplicerar allt då vi är så olika i hur vi kommunicerar. Jag känner alltid att jag får för lite och hen känner sig pressad oavsett om jag håller mig borta och inte säger något. Samtidigt så tycker vi båda att vi har något väldigt speciellt tillsammans och vi uppskattar ändå varandras olika sidor även om det lätt orsakas missförstånd.

Rationellt vet jag att det är det bästa beslutet för båda. Ingen vill heller flytta så framtiden är helt oviss. Men jag älskar honom (även om vi inte sagt det till varandra än). Det är första gången jag känner så starkt för någon, jag är helt fast känner jag. Och det känns så jobbigt att veta att det hade funkat om vi bara bodde på samma ställe.

Vi ska prata en gång till imorgon och då ska vi väl bestämma om/hur vi ska ha ev. kontakt framöver.

Det här känns så overkligt, kommer nog ta ett tag att fatta att hen inte finns där ett sms/samtal bort. Att hen är borta för alltid. Jag är helt krossad. Hur ska jag kunna jobba när jag bara gråter? Men jag ska ut ikväll iaf, klarar inte av att sitta hemma ensam med min ångest.
 
Förstår gott att din partner känner sig otillräcklig, som du beskrivit dig själv här skulle jag se dig som väldigt "klängig" och enormt bekräftelsesökande, och att inget av det jag gjorde för dig räckte och att du alltid mådde dåligt för att jag inte gav dig tillräckligt mycket bekräftelse. Det är en typisk orsak till att någon gör slut, känslan att man ger allt man kan men partnern är ändå aldrig nöjd...

Ni borde båda läsa om kärlekens olika språk. Det finns nämligen flera olika sätt vi människor visar kärlek på. Du visar kärlek genom ord, du vill att han ska säga gulliga saker. Gör han inte det tror du att han inte tycker om dig. Men hans kärleksspråk kanske är att göra saker för dig som att fixa din dator, ge dig sin jacka när du fryser osv. Har man det kärleksspråket blir man väldigt ledsen om partnern inte visar uppskattning för det.

https://www.google.se/?client=firefox-b#q=de+fem+kärleksspråken&gfe_rd=cr
 
@starcraft: Jag förstår hur du menar men jag tycker det är viktigt att skilja på kommunikation och sätt att visa sin kärlek.

Kommunikationen måste givetvis fungera men sättet att visa sin kärlek behöver verkligen inte vara likartat från båda. Det viktiga är ju att kärleken uttrycks.
Inser att jag kanske skrev lite otydligt, men det var ungefär det jag menade :) Att jag genom att veta hur min partner funkar kan jag förstå dennas kärlekshandlingar även om jag själv väljer andra sätt att visa och även förstå att mitt sätt inte behöver vara solklart för den andra. Men behovet av kontakt ofta vs sällan eller ointresse till kontakt tex tycker jag är svårare att jämka på om man står långt ifrån varandra som verkar vara aktuellt i tråden.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 036
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 999
Senast: Lobelia
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp