Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Angelina

Trådstartare
I morse när jag gick och retade mig på alla saker som finns slängda överallt i huset, tänkte jag vad intressant det skulle vara att få komma hem till folk som har barn och gå husesyn. Inte för att snoka då, utan för att försöka slå hål på tanken jag har att alla andra har det så perfekt hemma och att alla saker ligger där de ska.

Jag har inte en så stor umgängeskrests för tillfället så jag har liksom inte "tillträde" till så många hem..

Logiskt kan jag ju tänka att visst har många fint hemma när de har barn, mina förutsättningar är två barn och 15 egna djur och ett bonusdjur dagtid. Det är bara tre djur som inte bor i huset....

Men jag vill så gärna ha ordning och reda och ett snyggt hem.

Så...hur har ni det hemma?

Mvh Angelina
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Hm katastrof är det första ordet som dyker upp... ;)
Leksaker precis överallt, elin gjorde en raid precis innan jag fick ut henne genom dörren och till dagis och välte upp och ner på alla lådorna med leksaker... Duplobitar överallt kan man säga... Sen fäller hunden så man får nästan lov att damsuga två gånger om dagen för att man inte ska skämas men vem har tid med det... Tidningar ligger utspridda lite överallt och kartonger!!!
Jag håller på att bli tokig för vi blir aldrig klara!! Dels finns det en del saker kvar sen vi flyttade hit... (01) Vi tog över mina svärföräldrarshus och en hel del är inte uppdelat mellan min man och hans syster, en del saker ska min svärmor ha in till sig. Dessutom har jag råkat fått allt från min mormor och min gudmor som inte min mamma och lillasyster har velat ta hand om men inte vill slänga... *suck* Tack och lov för att vi har källare och garderoper... ;)

Känns det lite bättre nu? ;)
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Jag är hopplös. Vi har alltid ganska så rent, åtminstone där det bör vara rent (hallen, toan, köket, golven i allmänhet).
Men jag är hopplös på att hålla ordning. Det är alltid prylar överallt. OK, då bor vi 7st på 120 kvadrat så det finns ju prylar att sprida också.
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Jag vill också har rent och snyggt hemma så man vågar släppa in folk. :smirk: Nu är det ett evigt krig om att hålla golvytan öppen. Städar jag badrummet så stökar någon ner i köket och en tredje häller lego över hela vardagsrummet medan min man tvättar dröser av tvätt so hamnar på matbordet i vardagsrummet som katterna hoppar upp på och drar ner på golvet så hundarna lägger sig p det och det hamnar i tvättkorgarna IGEN! Det liggger skor i hela hallen, alla möjliga sorters, vinterkängor och pjäxor mitt i sommaren och plockar jag undan dem så dyker de snart upp igen. Har 3 katter och 3 hundar samt 3 barn och en man inomhus.
Utomhus ligger allt som ska till sopptippen efter mitt senaste raseriutbrott, jag mockar ner den värsta skiten i svarta sopsäckar(som familjen försöker gömma för mig) och slängde dessutom ut tvättstugan för någon vecka sedan. När jag orkar ska jag lassa in allt skräp i hästtransporten och åka till soptippen själv :devil:
barnen lever i evig skräck (hoppas jag iallafall) om att jag ska få ork och slänga allt som är på deras golv (drivor på 40 cm) i en stor svart sopsäck medan de är i skolan.........
Så rent och snyggt har jag det hemma!
MEN mitt skafferi är mkt rent och snyggt! Skurade rent i går och ställde allt i prydliga rader, dit bjuder jag gärna folk men bara om de går med på att ha bindel för ögonen på väg dit :rofl:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Lever i konstant kaos. Har kommit till insikt om att om jag har tid att gå och plocka undan hela tiden har jag för lite intressant i mitt liv att göra.

/Jane
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

DU har helt räddat min dag!!!!
Helt underbart att höra att det finns flera som har det som oss.
Förstår inte hur det går till när det bara är jag och sonen som bor här...........
(måste ju vara katterna o kaninen, eller????)
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

USA missade en av sina bomber i Irak och lyckades träffa en PRECIS på vårat lilla hus!! Det är helt otroligt men sant!!! :angel:

Eller... ja.. dels så ser det ju 70 resor värre ut än vanligt nu när vi bygger ut, men leksaker, det är leksaker överallt tycker jag.
Anser inte att jag köpt SÅ mycket, men nog 17 är de precis överallt!!
Kläder, skor osv osv osv....
Lovar, det är inte bara ditt hem som är lite kaosartat :banana: .

Vill gärna ha STÄDAT, då trivs vi bäst, framför allt min man som blir stressad av lite stök :smirk: , men det bara GÅR inte!!!! :bump: Nån som har ett bra tips hur man rensar bort amerikanska bomber från huset så att man får lite ordning på stället :crazy: :angel: ?!
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Ärligt talat, jag förstår inte vem som har dragit in all sk*t i vårt hus :angel:

Vi har inga husdjur hemma, utan vi är fyra personer som ska samsas om utrymmet, och vi bor inte ens litet :o Men det ligger grejer mest överallt, ibland får jag städdille och röjer (precis som Welsh använder jag svarta sopsäckar...) men efter någon vecka är det ju likadant igen.

Hålla rent försöker jag göra, men jag blir tokig på alla prylar och papper!
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Det ser rätt ok ut på kvällen när de har lagt sig och jag har gjort en vända runt huset . Men det räcker med att de slår upp ögonen på morgonen så dras alla saker fram igen ,det är nog nåt magnetiskt.
Tid nog flyttad de hemifrån och då saknar man nog röran en del, det visar ju att det är liv i huset.Åtminstone tröstar jag mig med det. :bump:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Städat?? Skämtar du?? Har man tur hinner man rafsa av det mest hälsofarliga en gång i veckan. Barn och hästar gör allt pedanteri till en omöjlighet! Hästarna bor förstås inte i huset men ni fattar nog... :smirk: Men jag älskar min familj och mina djur mer än städning! Mayara
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Welsh skrev:
Jag vill också har rent och snyggt hemma så man vågar släppa in folk. :smirk: Nu är det ett evigt krig om att hålla golvytan öppen. Städar jag badrummet så stökar någon ner i köket och en tredje häller lego över hela vardagsrummet medan min man tvättar dröser av tvätt so hamnar på matbordet i vardagsrummet som katterna hoppar upp på och drar ner på golvet så hundarna lägger sig p det och det hamnar i tvättkorgarna IGEN! Det liggger skor i hela hallen, alla möjliga sorters, vinterkängor och pjäxor mitt i sommaren och plockar jag undan dem så dyker de snart upp igen. Har 3 katter och 3 hundar samt 3 barn och en man inomhus.

Men du beskriver ju oss! Och vi har inte ens husdjur! :o :rofl: :angel:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Städat? Skojar du?

Just när är det väl mest odiskat och en massa utspridda prylar annars ok. Jag gör väl en ny drive till jul eller kanske midsommar :angel:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Tokmaja skrev:
Nån som har ett bra tips hur man rensar bort amerikanska bomber från huset så att man får lite ordning på stället?!

Japp! Jag har faktiskt ett som är oslagbart!

Jag fasansfullt dåligt på att hålla ordning. Städa är inte min grej riktigt och plocka och hålla undan är definitivt inte min kopp te. ENDA sättet för mig att hålla någorlunda snyggt är:

Att göra mig av med ALLT som inte är absolut nödvändigt!

Alltså:
  • Alla kläder som är trasiga eller som jag inte använt på ett år: Bort!
  • Behöver jag 15 kastruller och fyra potatisskalare?
  • Behöver jag 511 olika regöringsmedel?
  • Böcker jag inte älskar eller vet att jag kommer läsa igen: Bort!
  • Ungarna måste inte ha 2000 leksaker, jag behåller det som är älskat, helt och roligt.
  • INGA prydnadssaker, förutom tavlor!
  • Organisering av viktiga papper
  • osv osv osv

Det gäller att vara helt hänsynslös i sorteringen! Precis ALLT man trott att man MÅSTE ha kvar "för det kan vara bra att ha/det kostade mycket pengar/jag fick den av farmor" måste omvärderas.

Fortfarande blir det stökigt hemma hos oss eftersom jag är tidernas slarvmaja, men det tar nu bara en kvart att storstäda varannan vecka. Lite mer kommer det nog bli när Viktor blir större och leker osv, men fortfarande inga 3-timmars röjningar. Det blir inte lika överväldigande längre och då blir det liksom roligare. Det viktiga är att sålla bland alla saker man sparar på sig så att man inte gör det "bara för att" utan att det man plockar hem verkligen har ett syfte. Detta förhållningssätt har verkligen gjort mitt liv enklare :D
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Tack, det känns MYCKET bättre!

Mvh Angelina
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Oj, vad det känns bekant.....

Skickade iväg sambon i går med en proppfull hästtransport med skrot, så skönt att bli av med men det finns mer. Jag måste lära mig att kasta saker eller lämna in till myrorna eller dylikt.

Mvh Angelina
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Jag vill tacka er alla som svarat, jag känner mig mycket mer "normal" nu :bump:

Men kampen att få ordning i kaoset fortsätter, för visst vore det härligt att med glädje öppna dörren när det ringer på. Som det är nu får man ju magknip när det kommer någon man inte väntat.

Och jag känner att jag mår bättre själv om jag slipper leta efter allting.

Tack till er alla!!!!

Mvh Angelina
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Va skönt att det finns fler som lever i ett kaos. Det där med städat och rent och barn, man och husdjur går inte riktigt ihop. Jag tycker vi för det mesta har jordstampat golv. Hund och katthår överallt. Dessutom 2 ungar och en gubbe som dräller saker överallt. Pricken över i:et var i går kväll när ena valpen varit ute och snott en råtta av en av katterna och käkat upp den. Sen går hon in och hoppar upp i min säng och spyr upp den.

Mia.
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Försöker med konststycket att få barnen att hålla sina saker på sina rum. :smirk: . Lyckas ibland iallafall. Då är det enkelt att stänga deras dörrar om det kommer folk.
Men allt annat som ligger överallt????? Jag kommer nog aldrig att förstå vart det kommer ifrån. Den där missriktade bomben måste ha träffat vårt hus också. :idea:
Annars är det nog som EVA säger: När dom flyttar hemifrån kommer man nog att sakna röran ändå. :)
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Vi har det ganska hyfsat i alla fall. Jag får ångest över att det är ostädat sä det enda som gäller är att städa. Fast på ovanvåningen dammsugar jag inte varje dag så där är hemskt mycket hundhår nu......

Men hur ska jag hinna allt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 840
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 861
Senast: EmmaW
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 624
Senast: norrsol
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 366
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp