Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Vi är alla hamstrar, så här gror det konstant igen.
Massor med "bra att ha" prylar överallt och uppepå det ett lager med leksaker.
Det värsta är att det ÄR bra att ha "bra att ha" prylarna.
Vi behöver dem alltid förr eller senare, eller så går de att sälja till någon annan som behöver.
Och man kastar liksom inte pengar.
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Två innekatter som jag tror blir skalliga snart, en tiomånaders och jag som hatar att städa.........behöver jag säga mer...
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Så skönt att jag inte är ensam! Jag städar oftast enligt "röjprincipen" dvs eftersom städning inte ligger högt upp på schemat hemma är det ingen som städar förrän det har blivit i det närmaste outhärdligt (brukar hända en gång varannan vecka ungefär, förstår inte att vi är så grisiga :D )
Funderar ofta på om de flesta andra aldrig panikstädar utan ständigt har ajaxreklamhem hem som de med ett glatt leende öppnar för oväntade besökare (jag HATAR när folk kommer utan att ringa först! Kom gärna, men ge mig en kvarts förvarning så att jag åtminstone hinner röja vardagsrumsbordet!).
Botten var nådd e särskilt gräslig vecka när vi var relativt nyinflyttade och hade 100 000 saker att göra och inte hade städat på hur länge som helst och det låg grejor och papper och tvätt och damm ÖVERALLT. Då ringer det på dörren och in kommer "svärmor" (hon HAR alltid ett ajaxhem!) Hon "skulle bara se hur vi hade det". Stackaren såg sig omkring och utbrast lite skakigt: oj då, här var det rörigt... håller ni på och tvättar?
Hon har aldrig någonsin bara kommit förbi igen. Chocken blev nog för stor. :crazy:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Inte_Ung skrev:
Vi är alla hamstrar, så här gror det konstant igen.
Massor med "bra att ha" prylar överallt och uppepå det ett lager med leksaker.
Det värsta är att det ÄR bra att ha "bra att ha" prylarna.
Vi behöver dem alltid förr eller senare, eller så går de att sälja till någon annan som behöver.
Och man kastar liksom inte pengar.

Mina barn hade loppis då vi skulle på semester. De fick sälja gamla leksaker, böcker och videofilmer och fick in 3800 kr att dela på! OK, det omsattes iofs i nya prylar, men Gameboy- och PC-spel tar ju helt klart mindre plats än sjörövarborgar!
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Håller på och möblerar om..Barnens rum i ena änden av huset så att man kan stänga EN dörr och slippa se eländet.

Mvh Angelina
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Ja det låter faktiskt som jag inte är ensam i mitt kaos - men jag vet inte om jag tror er, ni har det säkert jättefint m rosa sänghimlar flugskitsfritt kök, blanka kopparkittlar, ett tvrumsbord m duk :eek: , det brukar låta så - ursäkta att jag inte har städat, o sen är det spegelblankt.
När jag sa så till en tjej en gång som var tvungen att hänga med mig hem oväntat så sa hon flera dagar senare - Du hade det verkligen inte städat. -Nä jag sa ju det. -Ja men det brukar alla säga.
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

jag är inte tokpedant, men jag blir lätt stressad om det inte är ordning och reda hemma. En obäddad säng kan jag ta, samt att det är rörigt i dotterns rum, men hundhår på golvet kan jag bara inte med!!! Vi har hund, och det är till att dammsuga minst sn-två ggr/dag.
Diskbänken ska vara ren och fri från disk, och diskhon ska vara blank och putsad. Min sambo tycker att jag har "putsmani"....

Jag har en stor bekantskapskrets, och får vi besök när huset är i oordning så blir jag ganska stressad...

Hallen är ganska ofta ett kaos, men det kan jag leva med, och likaså tvättstugan - men det jobbar jag på :)

Har precis som du undrat över hur folk har det hemma när dom te.x inte väntar besök....
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Jag är en människa som kan ta att det är rätt stökigt.
Både jag och maken är sjuka så det funkar inte att vara pendant här hemma men så har jag aldrig varit pedant innan heller mer än att när jag väl städat så har jag gjort det ordentligt men det har gått ett bra tag mellan gångerna.
Vi har stökigt men inte grisigt vilket jag skiljer på. Jag är duktig på att dra ut mina saker överallt och kan inte begära av min dotter att hon skall vara bättre än mig på det.
Jag tar hellre att det är stökigt än känna mig stressad över att behöva hålla iordning och dom som hälsar på får ta det som det är. Klagar dom får dom veta var dammsugaren står :devil: och jag tar gärna emot hjälp med att ställa saker på sin plats om så är.
Än så länge har dock ingen erbjudit sig men så är dom flesta av mina kompisar lika stora slarvor som jag :cool:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Precis så är det för mig oxå, har dessutom hund och katter med som springer ut och in. Men vet ni vad, imorgon kommer min egen städerska som från och med nu ska städa en gång varannan vecka! UNDERBART! :love:
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

En kompis jag har tvekar inte att ställa sig och städa hos mig om hon tycker att det behövs. Att göra så är helt okej och jag tar tacksamt emot hjälp!

Men min Mamma och hennes släkt bara älskar att tala om ALLT som jag borde göra härhemma. De skulle aldrig drömma om att ens plocka upp en strumpa från golvet men säger gärna att "den där strumpan borde du plocka upp". Man blir galen av sånt!
Antingen hjälper man till om man nu stör sig på allt det stökiga eller så hälsar man inte på. Ett tredje alternativ är att hålla tyst!!!! Har jag stökigt så vet jag redan om det, jag behöver inte upplysas om det!


Mvh Angelina
 
Sv: Hur städat har ni?? (ny mini-undersökning av Angelina)

Jag jobbar extra som hemstäderska ett par dagar i veckan, och då får man verkligen se alla varianter. Vissa har det "vuxensnyggt" i vardagsrum och kök, och givetvis mer prylar i barnens rum, andra har helt kaos överallt. Visst underlättar de att de har städhjälp, men det är ju ändå undanplockandet som avgör och det ser stökigt ut eller inte. En familj jag är barnvakt hos ibland har två pojkar (5 och 3 år) som verkligen kan konsten att vända uppochner på allt på nolltid! Det tar inte många sekunder innan de byggt en båt av vardagsrumssoffan, tågbana genom hallen osv :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 815
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 830
Senast: EmmaW
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 580
Senast: norrsol
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 356
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp