Hur stor är en islandshäst?

B

**BORTTAGEN**

Dum fråga :) Jag letar nämligen efter en bra remontnosgrimma til min shettis (103 cm och shetlandsstorlek på grimma/träns). De enda vettiga remontnosgrimmor jag hittar är anpassade för islandshästar, tror ni att en sådan skulle kunna passa? Om man köper en som är ställbar över nosen (Hööks har en tex.)? Eller har ni tips på var man kan hitta en remontnosgrimma till en shettis? En pullargrimma borde väl också fungera men det känns som att det blir mycket remmar på litet huvud då...
 
Min islänning har stl Cob på träns och grimmor. Tror det är den vanligaste storleken på de flesta islänningar.
 
Islänningen i stallet har cob på sina grimmor/träns så det blir på tok för stort för en shettis.
 
Ja och när det gäller just achennosgrimma, kan man tom behöva gå upp på storlek full på en islandshäst i vissa fall.
 
Jag har också alltid cob till min islandshäst och det blir alldeles för stort för en shettis.
 
Ah, det var som jag misstänkte då. Visserligen har jag en shettis som är stor i truten ;) Men inte riktigt så stor kanske.
Snart får jag nog lära mig sy själv, det är ett evigt pusslande att hitta bra grejer till så små hästar!
 
Har du kollat på Lillhästen i Stav? Dom brukar ju ha lite grejor till shettis också...
Marie
 

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett träns med remontnosgrimma som finns i x-full till vår nordsvensk. Enda kraven är egentligen att det ska finnas i svart...
Svar
16
· Visningar
1 625
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 568
Senast: Salinero
·
Avel Ja, som rubriken lyder, hur sjutton går man till väga med allt. Jag har läst boken "att bli med föl", men har ändå några frågor. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Mitrolle
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 738
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp