Bukefalos 28 år!

Hur stor blir han?

vildfantasi

Trådstartare
Har köpt en tvåårig arab hingst, som är född sent (den 1 augusti 09)

Uppfödaren tror han blir stor, runt 155- då både hans mamma och pappa är över 1.50..

Mätt honom två gånger på stallgången (han har inga skor) och får honom till 1.47-48 cm i mankhöjd.

Så undrar hur stor ni tror han kan bli? Han kommer bli kastrerad nu i september om det skulle göra någon skillnad.

Tack för alla svar :)


62bd61970a064d413a0262495266fd1b.jpg
 
Sv: Hur stor blir han?

Det är helt omöjligt att säga. Vissa tvååringar är redan färdiga på höjden och andra växer uppåt en decimeter till. Beror mkt på blodslinjerna.

Så någonstans mellan 148 och 158 "beroende på".
 
Sv: Hur stor blir han?

Lite brukar man kunna se på hur "färdiga" de ser ut. En tvååring som ser vuxen ut brukar inte växa lika mycket som en som fortfarande ser ut som en unghäst.
 

Liknande trådar

Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 495
Senast: Görel
·
Hästhantering Min häst har alltid varit lite tittig och lättstressad, men ju mer vi åker ut och tränar på nya miljöer desto besvärligare blir han i...
Svar
14
· Visningar
4 187
Senast: Angel
·
Avel Behöver lite hjälp i mina funderingar då jag inte blir klok på någonting. Jag har en 2-årig valack (född maj-09). Han är welsh...
Svar
2
· Visningar
1 574
Senast: A-K.Eng
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp