Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

copernica

Trådstartare
Hur vanligt är det med komplikasjoner med förstagångsfödande vs sto som har fått fler föl? När det blir problem, är detta oftast med första fölet eller senare, och hur vanligt är det egentligen med problem under födsel?

Mycket rädd för att eventuellt förlora stoet..
 
Sv: Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

så länge stoet är friskt och fölet ligger rätt så händer det mkt sällan något!!
 
Sv: Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

Jag har hittills fått 20 föl, varav (minst) 8 varit första fölet för mamman. Och hittills inte en enda komplikation...
*inser att jag inte kan ha turen med mig HUR länge som helst, borde kanske sluta med avel nu? :angel:*
 

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: Habina
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
896
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 084
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp