Hur stor och hur långhårig?

Mli

Trådstartare
Hur pass kan man säga om en 14-veckors valp vad den för för storlek som vuxen och hur långhårig den kommer att bli? Det är korsningar JRT och Papillon, vad är oddsen egentligen för att en sån blandning kommer väga över 6,5 kg?
Om en hund blir långhårig typ som en papillon, borde den inte då vara ganska ullig redan?
 
Sv: Hur stor och hur långhårig?

Jag googlade runt lite, och hittade den här bilden på valpar som jag kan tänka mig är runt 14 veckor, möjligtvis något yngre:

100014Papillon-image1.jpg


Det brukar synas tydligt om valpar blir långhåriga eller inte.
Papillonkorsningar brukar i allmänhet bli väldigt små, så att den väger mindre än 6,5 som vuxen är nog rätt stor chans.
 
Sv: Hur stor och hur långhårig?

Den jag har i åtanke är inte alls lika ullig, men har ändå lite längre päls än den korthåriga. Fortfarande blank päls, inte alls det där ullet som står rakt ut. Den är mest lik en jrt nu, hade stora föräldrar. Jag kan ju bara jämföra med min Ådi som är chi/papillon (båda föräldrarna korsningar) och han väger närmare 6 kg nu.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 014
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 610
Senast: Caoimhe
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 784
Senast: NOC14
·
Hundhälsa I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade...
Svar
10
· Visningar
1 749
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp