Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur stora burar finns det?

B

Blaze_Of_Glory

Snart får jag hem mina marsvin! Nästa lördag...

Så nu är jag på jakt efter en stor bur. De flesta verkar ju vara 100x50, men så har jag sett några annonser på 120x60.
Hur stora burar finns det egentligen? Kan man ha marsvin i en kaninbur, eller är gallret för glest?

Om marsvinet är litet kanske det kan krypa igenom,men det är ytterst ovanligt att de är rymningsbenägna så det ska kunnafunka bra.
Och jag har haft mina i en större låda utan "lock".Kanterna har varit max 30 cm höga..

Det finns större vanliga kaninburar för innebruk och du kan ha marsvin i dom också :D
Rabbit 140 (140x72x48, m) är en av dom större burarna men dom är också dyra.
Annars så är det bara att bygga så som du vill ha det och man tjänar på det själv ;)
Jag byggde min stora med kompostgaller och pressening :cool:

B

Blaze_Of_Glory

det där med kompostgaller och presenning är en väldigt bra idé, men tyvär tror jag inte att det passar in i min lägenhet.
Vad ligger burarna i för pris?

S

sleepy

Å ha marsvin i kaninbur går bra, ingen av de kaninburene jeg har sett har hatt for store mellomrom mellom sprinklene, hvertfall.

Jeg tror heller ikke at det er nødvendig med de aller største burene, så lenge marsvinet får være mye utenfor buret. Vårt marsvin fikk hoppe ut og inn av buret som han ville, vi stengte han inne bare om natten. (stort sett)

:)

T

TIGERHEART

Mara smet genom de bredare spjälorna baktill på kaninburen när hon var liten, när hon blev vuxen kom hon inte emellan där. Hon höll sig inne när vi hade spån, prövade med kattsand efter rekommendation av npågon, det var då hon började smita.

Jag fick Mara innan du kom till världen,och gav bort henne när du var 2-3 år, så du minns nog inte mycket av henne! :smirk:

/TIGERHEART

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6464 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad, men när FASS och googling inte ger något så provar jag här. Jag har sedan en tid en JR-hane på 4 år...
2
Svar
26
· Visningar
1 344
Däggdjur Vilken kontaktannonsrubrik. Fick 2 marsvin på halsen idag. Ägaren lämnade sin bostad och drog. Gick flera dagar innan det kom fram att...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
17 103
Ekonomi&Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
1 158
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
1 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar