Hur sur är du?

Jag har inget behov av att stänga ute andra, det är (vissa) andra som vill stänga ute mig för att mitt barn inte kan sitta stilla. Andra kan ju också hämta mat och äta hemma. Precis så tyst så man vill ha det.

Pandemireglerna är tillfälliga och har inte varat särskilt länge så det känns irrelevant.
Jag tycker du är rätt hänsynslös. Det finns väl en massa andra platser ditt barn kan springa runt på, måste ni vara just på restauranger? Som ju faktiskt är ett ställe man inte springer runt på. Varför går era behov före andras?

Vad gäller resor och hotell, så kan jag varmt rekommendera att istället hyra ett hus eller lägenhet när man reser med barn. Då har man ett kök och kan laga mat själv de kvällar barnen har så mycket spring i benen att de inte orkar sitta still på restaurang. När vi reser på semester blir det alltid Air BnB eller liknande, av just den anledningen. De andra restauranggästerna har väl också förtjänat lugn och ro på semestern, inte bara vi?

En lägenhet eller ett hus och att laga den mesta maten själv blir dessutom i regel en billigare semester när man reser många än hotellrum och alla måltider på stan.
 
Jag tycker du är rätt hänsynslös. Det finns väl en massa andra platser ditt barn kan springa runt på, måste ni vara just på restauranger? Som ju faktiskt är ett ställe man inte springer runt på. Varför går era behov före andras?

Vad gäller resor och hotell, så kan jag varmt rekommendera att istället hyra ett hus eller lägenhet när man reser med barn. Då har man ett kök och kan laga mat själv de kvällar barnen har så mycket spring i benen att de inte orkar sitta still på restaurang. När vi reser på semester blir det alltid Air BnB eller liknande, av just den anledningen. De andra restauranggästerna har väl också förtjänat lugn och ro på semestern, inte bara vi?

En lägenhet eller ett hus och att laga den mesta maten själv blir dessutom i regel en billigare semester när man reser många än hotellrum och alla måltider på stan.
Jag tycker att du är hänsynslös som vill stänga ute oss från rätt normala aktiviteter. Jag är inte ute efter att det ska vara billigt, jag är ute efter upplevelser så tack men nej tack till att aldrig mer åka på hotell. Vi förstör bara för onormalt känsliga vi kan faktiskt samexistera om vi väljer olika tider.
 
Jag tycker att du är hänsynslös som vill stänga ute oss från rätt normala aktiviteter. Jag är inte ute efter att det ska vara billigt, jag är ute efter upplevelser så tack men nej tack till att aldrig mer åka på hotell. Vi förstör bara för onormalt känsliga vi kan faktiskt samexistera om vi väljer olika tider.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med aldrig mer? Barnen blir väl förhoppningsvis äldre så småningom.
 
Jag tycker barn kan följa med precis var som helst MEN, det är till att bete sig som folk även som liten. Om barnet inte gör det, vilket händer, får man ut och rasta dem utanför eller helt enkelt betala för sig och åka hem.
På det sättet visar man de som är där för att ha en fin middag att man respekterar det och att man uppmärksammat att barnet just denna gång inte klarade av det.

Vill man ha ett lite friare liv med sina barn på restaurang eller dyligt så vistas man mer på typ kolmårdens hotell.

Jag vidhåller att det är attityden barnen eller/och föräldrarna har som är avgörande. Det är faktiskt inte så himla svårt.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 534
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp