Hur svarar ni i telefon

Crossline

Trådstartare
Vad säger ni när ni svarar på telefonsamtal, både när ni vet vem som ringer och när ni inte vet?

Vet jag vem det är så kör jag på ”hallå”.

Är det en okänd som ringer så svarar jag med ”ah, de e xx”. Låter bedrövligt egentligen.
 
Är det någon jag känner väl som vänner/släkt säger jag bara ”hallå” eller ”hej”

Är det tex chefen , okänt osv så svarar jag ”ah,det är **** ”
 
Kand person: "Hiya" eller direkt in i samtalet - ofta "where you at?"
(enda gangen jag ringer nagon ar nar jag behover hitta dem)

Okand "Hello, this is Stefffie speaking"
 
Eftersom det nästan bara är min sambo som ringer mig så brukar jag svara ”haylo human” (det kommer från grannhunden i text from dog) pga väldigt vuxen :D

Annars svarar jag väl typ ”hej det är Killaloe” eller något åt det hållet.
 
Med mitt namn. Är det nummer jag inte känner igen svarar jag med gårdsnamnet. Förr när man hade fast tele svarade jag med telenummer.
 
Jag svarar hallå eller hallå/ja hej det här är Milosari.

Mamma säger alltid hallå *eget namn* oavsett vem som ringer :D
 
Det beror på vilken telefon ^^

Min privata: ”hej det är Masqueradee” alt ”Masqueradee” endast.
Jobb: ”företagsnamn det är ”Masqueradee”
Hos mormor och morfar: ”telefonnummer” (som mormor gör) eller ”hos efternamn” som morfar gör :p
 
Känner jag inte igen numret så svarar jag oftast inte. Kollar upp det på nätet, och om det var någon jag kände så ringer jag upp.

Känner jag igen numret så är det allt i från mycket artigt till dumheter som "Systembolagets Kundtjänst", "Pensionärhemmet Sista Hvilan" till "Och vad f-n vill Du då..?"...
 
Jag svarar ofta med bara ett glatt Hej. Om det är sambon som ringer kan det variera väldigt vad han får i örat :p:D är det ett nr jag tror är en säljare blir det ofta ett strängt "Hallå?"
 
Generellt sett Hej, det är Jannicke.
Är det på jobbet svarar jag antingen som ovan eller Avdelning, det är Jannicke (internsamtal) alternativt Häktet staden, det är Jannicke (externt).
 
Känd person: "Hia whatcha doing?/Hej vad gör du?"
Kanske skumt att inleda samtal med men det brukar bli så även när de ringer mig. :o

Okänt nummer. "Hello this is Sel speaking...?"
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 159
Senast: Milosari
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 889
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Jag har ett jobb där prio 1 är att svara i telefonen, allt ska släppas när det ringer. Men jag har ju en massa andra administrativa...
2
Svar
20
· Visningar
1 500
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp