Hur svårt är det att tapetsera

Jag köpte ett totalt inrökt hus.
Lejde målare som sprutmålade alla tak. Resten gjorde jag själv.
Vill man sprutmåla så är det inte ett dugg svårt, det var många år sen jag la penseln på hyllan och började sprutmåla större ytor. Dagens högtrycksfärgsprutor blir det knappt nån färgdimma av heller och finns att hyra. Jag gjorde en bytesaffär för ett par år sen och bytte till mig en så gott som ny proffsfärgspruta av en kille som både är lat och har tummen mitt i handen så den kan jag både rödfärga med och lacka bilar, möbler, maskindelar och möbler, tak, väggar mm. med och är löjligt enkel att både rengöra och använda. :D
 
Vill man sprutmåla så är det inte ett dugg svårt, det var många år sen jag la penseln på hyllan och började sprutmåla större ytor. Dagens högtrycksfärgsprutor blir det knappt nån färgdimma av heller och finns att hyra. Jag gjorde en bytesaffär för ett par år sen och bytte till mig en så gott som ny proffsfärgspruta av en kille som både är lat och har tummen mitt i handen så den kan jag både rödfärga med och lacka bilar, möbler, maskindelar och möbler, tak, väggar mm. med och är löjligt enkel att både rengöra och använda. :D
Då tillkommer inköp av de grejorna samt ett visst mått av övning för att få det att funka. Känns inte lönt att köpa dem, för att sedan sälja av när jobbet är klart. Plus tiden allt detta tar.

Jag valde att betala för det och sedn kunna ägna mig åt det jag är bra på. Måla snickerier och tapetsera.
 
Då tillkommer inköp av de grejorna samt ett visst mått av övning för att få det att funka. Känns inte lönt att köpa dem, för att sedan sälja av när jobbet är klart. Plus tiden allt detta tar.

Jag valde att betala för det och sedn kunna ägna mig åt det jag är bra på. Måla snickerier och tapetsera.
Färghandlarna här hyr ut sprutor billigt vet jag, både rena rödfärgsprutor och dom andra sprutorna och öva behöver man inte, det går knappast att misslyckas med dagens moderna sprutor. Jag hade aldrig kört med högtrycksmålarspruta men det blev bra på första försöket och man ser när det är lagom mycket färg på ytan, det går liksom inte att missa det.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag fick i fenruari två katttungar, då ca 13 veckor gamla. Till hälften norska skogskatter. Kunde aldrig tro att de skulle ställa till...
Svar
17
· Visningar
2 414
Senast: Tussilago
·
Övr. Barn Har haft svärföräldrarna + min mans syster boende här i några dagar (de bor 85 mil bort). Brukar bita ihop när de gör saker jag inte...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 246
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp