Hur svårt ska det vara`?

En av anledningarna till att jag vill vara uppe när HV kommer, är för DERAS skull att de inte ska behöva vara ansvariga för att ha släppt ut en kattunge värd 11.000 kronor då jag som sagt bor på bottenvåningen. Jag har en grind i hallen som jag drar för, när jag varit på morgontoalett. Visst normala människor ska väl kunna ha grinden uppe sen kvällen. Men jag är uppe o "springer"/rullar till damrummet både 2-3 gånger per natt och ska jag då öppna o stänga grinden varje gång...
Nu öppnades dörren 8.50 och sen ringde det på. Hej hej, jag är K sommarvikarie. Hen som skulle komma (E) skulle bli sen 10.20 (jag vet att han sliter halvt ihjäl sig på mina strumpor) så det var bara att dra på sig en T-shirt som låg vid sängen och sätta sig på stolen och katten var i vägen över allt. Men pigg som jag INTE var, orkade jag inte säga något, utan hen fick slita i sin egen takt med Minnie halvvägs i knäet... hon är lite i vägen va, pustade hen. Pja.... det brukar hon inte vara, när jag får gå upp först, så jag är i vardagsrummet. I alla fall gick det bra till sist.
Sängbäddningen, då satt Minnie på sängkanten framför K, precis som att hon var nån form av assistent. Jag föreslog att K skulle slänga kapsylen som låg vid hens fötter så springer Minnie efter den och det gjorde hen. Minnie for i väg och hen fick lite försprång.

Ikväll kommer nästa besök 19.10. Jag vet inte vad det är frågan om med alla tidsförändringar.... de kommer tidigare och tidigare både på morgnar och kvällar... Men men, jag får väl göra som alla andra pensionärer med hemvård och gå o lägga mig vid 20....

God morgon, nu är det dags för frukostkaffe.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp