Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur ta betalt?

lil-sis

Trådstartare
Jag har fått ett översättningsjobb, översätta engelska (nåja, amerikanska) beskrivningar av underkläder till svenska och nu funderar jag på hur mkt man kan ta betalt?

Förslag? Ca 5 a4 sidor totalt.

M

Millz

Jag brukar räkna med min 'normala' timlön och jobba efter den.
I de flesta fall (mycket beroende på arbetsgivare, hur avancerad texten är, samt tiden jag haft på mig) tar jag även ut ett 'extra arvode' och lägger på några hundringar.

J

javill

Var får ni tag på översättningsjobb? Jag översatte åt en kompis företag förr men, det var när jag bodde i Skåne. Numera bor jag ju i Blekinge och har inte riktigt den typen av kontakter längre.

M

Millz

Det är en del folk som kontaktar mig när de behöver hjälp. Sist översatte jag åt ett större spelföretag, de hittade mig via en bekant.
Har som tur är sällan behövt leta aktivt efter jobben.

lil-sis

Trådstartare
Blev kontaktad. Men det är ingenting jag sysslar med egentligen.

Det här är iofs bra på mer än ett sätt, får köpa underkläder till inköpspris sen, suveränt!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6470 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Vad är ni vaccinerade emot? Ja, förutom de där sprutorna en fick i skolan. Jag har genomgått en grundvacvination för TBE och fått en...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
4 016
Foder&Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
2 418
Kropp&Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 294
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
3 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar