Hur tänka när man söker jobb?

En gång för tusen år sen sökte jag ett jobb som jag inte var kvalificerad för. Jag hade ingen utbildning eller erfarenhet alls av det. Inte ens i närheten. Men jag var intresserad av branschen (men inte på den nivån att jag läste massor av det). jag kom på intervju. Intervjuaren sa ”jag var bara tvungen att ta med dig. Du är den enda utan utbildning och erfarenhet och jag blev så nyfiken på vem du är och varför du söker ”. O jag fick jobbet.
 
Beror på lite på t.ex. Skatteverket är de tjänster de utlyser med krav på akademisk utbildning ett skallkrav och det innebär att man ovillkorligt ska ha det. Alla andra blir bortsorterade direkt. Vid intervju ska man kunna visa upp examensbevis.
Har själv inte två av skakraven på det jobbet jag har nu. Inte godkänt i svenska eller i samhällskunskap från gymnasiet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 764
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 242
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp