Hur tar man bort sitt användarkonto?

Solvarma jordgubbar

Trådstartare
Den senaste tiden har jag upplevt att jag lämnar ut mig alldeles åt helvete för mycket här på forumet.

Jag skriver om att jag bor i ett hus i skogen, helt isolerad från omvärlden pga Corona.
Jag skriver om att min mamma dör, och sitter ensam och ruttnar bort på sin toastol, i två veckor.
Jag skriver om 50 mils pendlande ner till Stockholm, för att ta hand om mammas dödsbo, eftersom jag är enda barnet.
Och i min senaste tråd skriver jag att jag är utbildad Undersköterska, är utmattad, och vill byta jobb, helst då till Psykolog. Det är mina drömmar. Jag skriver om mina drömmar. Inte att det är hugget i sten att "nu ska jag bli psykolog".
Pinsamt.

Det blir för mycket personlig info om mig, som jag egentligen borde behållt för mig själv, känns det som. Det får räcka nu.


Nu vill jag ta bort/radera mitt användarkonto, och hittar inte var man tar bort sig? Jag har gått till "Ditt användarkonto", "inställningar" och "Användarprofil", det står inte någonstans var man tar bort/raderar sitt användarkonto?
Det är så typiskt. När jag äntligen beslutat att radera min profil, ja då hittar jag inte "knappen" att klicka på, utan blir tvungen att skriva ytterligare ett självutlämnande inlägg för att fråga hur man tar bort sig.......:cautious:

Någon Moderator som kan hjälpa mig?
 
Lösning
Vill man ha sitt användarkonto borttaget startar man en Konversation med mig om detta.
Inga inlägg tas bort i samband med borttagning av användarkonton.
Vill man inte att användarnamnet skall synas på gamla inlägg ser man till att be mig byta användarnamn innan borttagningen.

Ett annat alternativ är att byta användarnamn, då hör man av sig på samma sätt med vad man vill heta istället. Kolla gärna att användarnamnet är ledigt.

Oavsett om man tar bort sitt användarkonto för att börja om med ett nytt namn eller byter namn bör man vara medveten om att det gamla namnet är välkänt och man kan bemötas annorlunda med ett nytt namn.

Andra regler runt användarnamn har funnits längre tillbaka, saker och ting ändras dock ibland.
För mycket länge...
Men vänta nu?
Jag upplever att detta är det endaste forum man faktiskt kan dela med sig av sånt här och få det stöd man behöver UTAN pekpinnar.
Tycker inte alls du behöver lämna,under den tid jag varit medlem här har jag sett flertalet användare vända sig hit just för sådana här ”problem”.
 
Upvote 0
Måste även tillägga att detta forum har en oerhört bra gräns för vad som passar att ”tjafsa” lite om och när det inte passar sig och då får användaren istället ett fantastiskt stöd av mängder ”främlingar”.
Har faktiskt inte stött på någon ovettig användare här alls.
 
Upvote 0
Den senaste tiden har jag upplevt att jag lämnar ut mig alldeles åt helvete för mycket här på forumet.

Jag skriver om att jag bor i ett hus i skogen, helt isolerad från omvärlden pga Corona.
Jag skriver om att min mamma dör, och sitter ensam och ruttnar bort på sin toastol, i två veckor.
Jag skriver om 50 mils pendlande ner till Stockholm, för att ta hand om mammas dödsbo, eftersom jag är enda barnet.
Och i min senaste tråd skriver jag att jag är utbildad Undersköterska, är utmattad, och vill byta jobb, helst då till Psykolog. Det är mina drömmar. Jag skriver om mina drömmar. Inte att det är hugget i sten att "nu ska jag bli psykolog".
Pinsamt.

Det blir för mycket personlig info om mig, som jag egentligen borde behållt för mig själv, känns det som. Det får räcka nu.


Nu vill jag ta bort/radera mitt användarkonto, och hittar inte var man tar bort sig? Jag har gått till "Ditt användarkonto", "inställningar" och "Användarprofil", det står inte någonstans var man tar bort/raderar sitt användarkonto?
Det är så typiskt. När jag äntligen beslutat att radera min profil, ja då hittar jag inte "knappen" att klicka på, utan blir tvungen att skriva ytterligare ett självutlämnande inlägg för att fråga hur man tar bort sig.......:cautious:

Någon Moderator som kan hjälpa mig?
Jag tycker inte du behöver lämna för det, om det inte är så att du behöver vara mer anonym på grund av att exponering kan ställa till problem för dig, tex att du inte vill att någon ska "hitta dig" här.

Jag tycker inte du ska känna så helt enkelt.

Det finns en hög människor som vet massor om mig tex.
En del var jag bor, var jag är uppväxt, var jag jobbar, vad jag gått igenom osv.
Om jag hade några speciella (utbildnings-) drömmar just nu hade troligen en hel del vetat det också.

Men om det känns bäst att lämna/byta nick så ska du såklart göra det. Lycka till med allt isf.
 
Upvote 0
Gunnar skrev någon gång för 4-5 år sedan, då jag ville ta bort mitt konto, att det går "automatiskt efter ett år utan inloggning". Här sitter jag nu 5 år senare och kontot är kvar även om jag inte loggade in alls på nära 2,5 år... inte har det avslutats inte. Verkar som om Buke är lite som läkarkåren/vården, hålla dig i livet utan att du själv skal ha något inflytande när, var och hur du vill lämna forumet...

Samma här. Jag hade int aktiveat mitt konto på 5-6 år och voila. Jag kom in igen :D
 
Upvote 0
Den senaste tiden har jag upplevt att jag lämnar ut mig alldeles åt helvete för mycket här på forumet.

Jag skriver om att jag bor i ett hus i skogen, helt isolerad från omvärlden pga Corona.
Jag skriver om att min mamma dör, och sitter ensam och ruttnar bort på sin toastol, i två veckor.
Jag skriver om 50 mils pendlande ner till Stockholm, för att ta hand om mammas dödsbo, eftersom jag är enda barnet.
Och i min senaste tråd skriver jag att jag är utbildad Undersköterska, är utmattad, och vill byta jobb, helst då till Psykolog. Det är mina drömmar. Jag skriver om mina drömmar. Inte att det är hugget i sten att "nu ska jag bli psykolog".
Pinsamt.

Det blir för mycket personlig info om mig, som jag egentligen borde behållt för mig själv, känns det som. Det får räcka nu.


Nu vill jag ta bort/radera mitt användarkonto, och hittar inte var man tar bort sig? Jag har gått till "Ditt användarkonto", "inställningar" och "Användarprofil", det står inte någonstans var man tar bort/raderar sitt användarkonto?
Det är så typiskt. När jag äntligen beslutat att radera min profil, ja då hittar jag inte "knappen" att klicka på, utan blir tvungen att skriva ytterligare ett självutlämnande inlägg för att fråga hur man tar bort sig.......:cautious:

Någon Moderator som kan hjälpa mig?
Det är jobbigt när man känner att man lämnar ut sig för mycket, jag tror dock inte någon tycker att det du har skrivit är något att skämmas för utan jag har bara sett äkta vilja att ge stöd, tips och råd. Jag hoppas du har känt att du har fått ut något av att lätta ditt hjärta/ösa ur dig (jag menar det genuint alltså).

Även om du tar bort ditt konto kommer det du skrivit finnas kvar. Så det gör egentligen från eller till. Det enda du kan göra, om du nu tycker att du varit för "öppenhjärtlig", är ju att vara mer återhållsam eller sparsam med detaljer framöver.
 
Upvote 0

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp