Hur tar man bort sitt användarkonto?

Solvarma jordgubbar

Trådstartare
Den senaste tiden har jag upplevt att jag lämnar ut mig alldeles åt helvete för mycket här på forumet.

Jag skriver om att jag bor i ett hus i skogen, helt isolerad från omvärlden pga Corona.
Jag skriver om att min mamma dör, och sitter ensam och ruttnar bort på sin toastol, i två veckor.
Jag skriver om 50 mils pendlande ner till Stockholm, för att ta hand om mammas dödsbo, eftersom jag är enda barnet.
Och i min senaste tråd skriver jag att jag är utbildad Undersköterska, är utmattad, och vill byta jobb, helst då till Psykolog. Det är mina drömmar. Jag skriver om mina drömmar. Inte att det är hugget i sten att "nu ska jag bli psykolog".
Pinsamt.

Det blir för mycket personlig info om mig, som jag egentligen borde behållt för mig själv, känns det som. Det får räcka nu.


Nu vill jag ta bort/radera mitt användarkonto, och hittar inte var man tar bort sig? Jag har gått till "Ditt användarkonto", "inställningar" och "Användarprofil", det står inte någonstans var man tar bort/raderar sitt användarkonto?
Det är så typiskt. När jag äntligen beslutat att radera min profil, ja då hittar jag inte "knappen" att klicka på, utan blir tvungen att skriva ytterligare ett självutlämnande inlägg för att fråga hur man tar bort sig.......:cautious:

Någon Moderator som kan hjälpa mig?
 
Lösning
Vill man ha sitt användarkonto borttaget startar man en Konversation med mig om detta.
Inga inlägg tas bort i samband med borttagning av användarkonton.
Vill man inte att användarnamnet skall synas på gamla inlägg ser man till att be mig byta användarnamn innan borttagningen.

Ett annat alternativ är att byta användarnamn, då hör man av sig på samma sätt med vad man vill heta istället. Kolla gärna att användarnamnet är ledigt.

Oavsett om man tar bort sitt användarkonto för att börja om med ett nytt namn eller byter namn bör man vara medveten om att det gamla namnet är välkänt och man kan bemötas annorlunda med ett nytt namn.

Andra regler runt användarnamn har funnits längre tillbaka, saker och ting ändras dock ibland.
För mycket länge...
Vet inte. Men hoppas du kan jobba mot och nå dina drömmar! :)

Finns inget som säger att du inte kan utbilda dig och bli psykolog om det är vad du vill göra. Om något så skulle din bakgrund och livserfarenhet av olika saker ge ett värdefullt tillskott till yrket.
 
Upvote 0
Den senaste tiden har jag upplevt att jag lämnar ut mig alldeles åt helvete för mycket här på forumet.

Jag skriver om att jag bor i ett hus i skogen, helt isolerad från omvärlden pga Corona.
Jag skriver om att min mamma dör, och sitter ensam och ruttnar bort på sin toastol, i två veckor.
Jag skriver om 50 mils pendlande ner till Stockholm, för att ta hand om mammas dödsbo, eftersom jag är enda barnet.
Och i min senaste tråd skriver jag att jag är utbildad Undersköterska, är utmattad, och vill byta jobb, helst då till Psykolog. Det är mina drömmar. Jag skriver om mina drömmar. Inte att det är hugget i sten att "nu ska jag bli psykolog".
Pinsamt.

Det blir för mycket personlig info om mig, som jag egentligen borde behållt för mig själv, känns det som. Det får räcka nu.


Nu vill jag ta bort/radera mitt användarkonto, och hittar inte var man tar bort sig? Jag har gått till "Ditt användarkonto", "inställningar" och "Användarprofil", det står inte någonstans var man tar bort/raderar sitt användarkonto?
Det är så typiskt. När jag äntligen beslutat att radera min profil, ja då hittar jag inte "knappen" att klicka på, utan blir tvungen att skriva ytterligare ett självutlämnande inlägg för att fråga hur man tar bort sig.......:cautious:

Någon Moderator som kan hjälpa mig?
Det går inte att radera men du kan skriva till @Gunnar och be att få byta nick så kan du starta om ifall du vill vara kvar på buke, fast då måste du undvika att skriva om det du redan gjort. I annat fall kan du ju sluta logga in under det här nicket och starta ett helt nytt istället.
 
Upvote 0
Du kan starta ett nytt konto med nytt nick. Att ta bort det gamla lär vara knepigt, jag försökte själv men fick svaret att det måste först ligga oanvänt en längre tid. Men kontakta @Gunnar så kanske han kan fixa det ändå, på en gång.
 
Upvote 0
Gunnar skrev någon gång för 4-5 år sedan, då jag ville ta bort mitt konto, att det går "automatiskt efter ett år utan inloggning". Här sitter jag nu 5 år senare och kontot är kvar även om jag inte loggade in alls på nära 2,5 år... inte har det avslutats inte. Verkar som om Buke är lite som läkarkåren/vården, hålla dig i livet utan att du själv skal ha något inflytande när, var och hur du vill lämna forumet...
 
Upvote 0
Gunnar skrev någon gång för 4-5 år sedan, då jag ville ta bort mitt konto, att det går "automatiskt efter ett år utan inloggning". Här sitter jag nu 5 år senare och kontot är kvar även om jag inte loggade in alls på nära 2,5 år... inte har det avslutats inte. Verkar som om Buke är lite som läkarkåren/vården, hålla dig i livet utan att du själv skal ha något inflytande när, var och hur du vill lämna forumet...
Du kan lämna när du vill, det är ingen som håller en pistol mot ditt huvud och tvingar dig att logga in, men här är du igen. O_o
 
Upvote 0
Vill man ha sitt användarkonto borttaget startar man en Konversation med mig om detta.
Inga inlägg tas bort i samband med borttagning av användarkonton.
Vill man inte att användarnamnet skall synas på gamla inlägg ser man till att be mig byta användarnamn innan borttagningen.

Ett annat alternativ är att byta användarnamn, då hör man av sig på samma sätt med vad man vill heta istället. Kolla gärna att användarnamnet är ledigt.

Oavsett om man tar bort sitt användarkonto för att börja om med ett nytt namn eller byter namn bör man vara medveten om att det gamla namnet är välkänt och man kan bemötas annorlunda med ett nytt namn.

Andra regler runt användarnamn har funnits längre tillbaka, saker och ting ändras dock ibland.
För mycket länge sedan slutade jag ta bort oanvända användarkonton bland annat för att användare undrade varför deras konto inte fanns kvar längre.
För länge sedan började jag radera användarkonton på begäran, framförallt på grund av GDPR.
 
Upvote 0
Lösning
Den senaste tiden har jag upplevt att jag lämnar ut mig alldeles åt helvete för mycket här på forumet.

Jag skriver om att jag bor i ett hus i skogen, helt isolerad från omvärlden pga Corona.
Jag skriver om att min mamma dör, och sitter ensam och ruttnar bort på sin toastol, i två veckor.
Jag skriver om 50 mils pendlande ner till Stockholm, för att ta hand om mammas dödsbo, eftersom jag är enda barnet.
Och i min senaste tråd skriver jag att jag är utbildad Undersköterska, är utmattad, och vill byta jobb, helst då till Psykolog. Det är mina drömmar. Jag skriver om mina drömmar. Inte att det är hugget i sten att "nu ska jag bli psykolog".
Pinsamt.

Det blir för mycket personlig info om mig, som jag egentligen borde behållt för mig själv, känns det som. Det får räcka nu.


Nu vill jag ta bort/radera mitt användarkonto, och hittar inte var man tar bort sig? Jag har gått till "Ditt användarkonto", "inställningar" och "Användarprofil", det står inte någonstans var man tar bort/raderar sitt användarkonto?
Det är så typiskt. När jag äntligen beslutat att radera min profil, ja då hittar jag inte "knappen" att klicka på, utan blir tvungen att skriva ytterligare ett självutlämnande inlägg för att fråga hur man tar bort sig.......:cautious:

Någon Moderator som kan hjälpa mig?
Tycker du är stark och det är inget pinsamt med det, jag är en väldigt öppen person och har också delgivit mycket info om mig själv/mina drömmar under åren och här är jag än idag, inget pinsamt med det för det är en del av den person jag är.

Skriver inte om de mest personliga förstås, men det går alltid att starta annat konto och börja om på nytt, fördelen om man har ett känt konto och fått mycket stöd är att det stödet finns kvar även om man slutar skriva om sina personliga saker. Det är nackdelen med att skapa nytt konto, men vill man bli anonym igen så kan det vara en väg.

Du gör precis som du vill och det är ingen som hindrar dig från att göra det, oavsett vilket du väljer så ta hand om dig och lycka till i livet och uppnå dina drömmar. Det är aldrig försent. :heart
 
Upvote 0

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp